Icon
Tallenne: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan Uutiset & blogi

Tallenne: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

12.09.2024

Tervetuloa seuraamaan Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaarin tallennetta! Tämä tallenne tarjoaa konkreettisia näkökulmia ja innovatiivisia ratkaisuja siitä, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammaksi. Seminaarin aikana käsiteltiin muun muassa ohjelmallisesti ostettua ulkomainontaa, brändin merkitystä mainonnan vaikuttavuudessa sekä CTV-mainonnan hyödyntämistä.

Puhujat ja teemat tallenteessa:

  • Tuomas Kurki (Clear Channel) & Antti Ujainen (NORR3): Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta (pDOOH) ja sen vaikutus digikampanjoihin.
  • Ilari Ahtola (Dagmar): Vaikuttavuuden mittaaminen ja maksimoiminen digimainonnassa.
  • Aleksi Ylitalo & Aki Ronkainen (RTL AdAlliance): CTV-mainonnan rooli TV-ruudulla ja sen yhdistäminen lineaariseen TV.
  • Ville Rantanen (Kuuki): Selkeän vuorovaikutuksen merkitys vaikuttavassa digimarkkinoinnissa.
  • Teemu Suutari (OMD): Brändin vahvuus ja kulttuurillisen merkityksellisyyden vaikutus mainonnan tuottoisuuteen.
  • Keynote-puheenvuoro Dominic Dunne (Clear Channel): Ohjelmallinen DOOH ja sen mahdollisuudet post-evästeajassa.

Tämän tallenteen avulla pääset syventymään aiheisiin ja oivalluksiin, jotka auttavat sinua viemään digitaalisen markkinointisi uudelle tasolle. Nauti katselusta ja löydä ratkaisuja, joilla erotut joukosta!

Katso tallenne ja ota askel kohti vaikuttavampaa digimainontaa!

Ohjelma

Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Nina Myllyharju | Clear Channel (lataa prese)

Yhdistä reaalimaailma ja digimainonta ohjelmallisesti - maksimoi markkinoinnin vaikuttavuus ja teho - Tuomas Kurki | Clear Channel & Antti Ujainen | NORR3 (lataa prese) ja (lataa prese)

Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? - Ilari Ahtola | Dagmar (lataa prese)

Rakenna vaikuttavuutta TV-ruudulla hyödyntäen uutta teknologiaa ja mitattavuutta - Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance & Aki Ronkainen | RTL AdAlliance (lataa prese)

Kun ostaja ja myyjä ymmärtävät toisiaan: Tehokkaan kommunikaation vaikuttavuus - Ville Rantanen | Kuuki (lataa prese)

Miksi vahvat ja merkityksellisemmät brändit hyötyvät enemmän mainonnasta? - Teemu Suutari | OMD (lataa prese)

Keynote: Harnessing the Power of Programmatic DOOH to drive Impact in a Digital World - Dominic Dunne | Clear Channel (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nina Myllyharju | Clear Channel 

 

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää