Icon
Tallenne: Attention! Huomio ratkaisee Uutiset & blogi

Tallenne: Attention! Huomio ratkaisee

09.10.2024

 

Oletko kiinnostunut ymmärtämään, miten huomion saaminen ja mittaaminen on muuttumassa digitaalisessa markkinassa? Tämä webinaari tarjoaa syvällistä tietoa ja konkreettisia näkemyksiä siitä, miten huomioarvoa voidaan hyödyntää eri kanavissa tehokkaasti.

Webinaarissa alan asiantuntijat jakavat uusimmat löydöksensä ja käytännön esimerkkejä siitä, miten huomio voidaan herättää ja ylläpitää erityisesti gaming-, social-, uutis- ja audioympäristöissä. Lisäksi saat tietoa huomion analytiikan haasteista ja mahdollisuuksista sekä ulkomainonnan roolista huomioarvon maksimoimisessa.

Ohjelman kohokohdat:

  • Attention Economy – Gaming & Social: Juha Halmesvaara ja Dina Abdel-Hamid dentsulta käsittelevät "attention economyn" dynamiikkaa etenkin pelien ja sosiaalisen median vertikaaleissa.
  • Uutisympäristö ja huomioarvo: Tuomo Sinkkonen Sanomalta esittelee, miten uutisympäristön ja liikkuvan kuvan avulla voidaan erottautua ja kiinnittää kohderyhmän huomio.
  • Vaikuttavuutta audiolla: Antti Pehkonen Bauer Medialta ja muut panelistit keskustelevat audion merkityksestä ja sen roolista brändien menestyksessä.
  • Attention-analytiikan haasteet ja mahdollisuudet: Markku Mäntymaa Viombalta avaa huomion analytiikan teknisiä ja strategisia ulottuvuuksia eri kanavissa.
  • Huomioarvot ulkomainonnassa: Aapo Koro Outshinelta jakaa tutkimustietoa siitä, miten ulkomainonnan huomioarvoa voidaan maksimoida käytännössä.

Ohjelma:

Alkusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Krista Mälkiä | Warner Bros. Discovery

Attention Economy – Gaming & Social - Juha Halmesvaara & Dina Abdel-Hamid | dentsu (lataa prese)

Uutisympäristö ja attention - näillä liikkuvan kuvan keinoilla erotut massasta - Tuomo Sinkkonen | Sanoma (lataa prese)

IAB Studio: Vaikuttavuutta audiolla – miten johdonmukainen ja suunniteltu audio auttaa brändejä menestymään - Antti Pehkonen | Bauer Media kanssa keskustelemassa Vellu Maurola | Bauer Media / BAD Agency (lataa prese)

Attention analytiikan haasteet ja mahdollisuudet eri kanavissa - Markku Mäntymaa | Viomba (lataa prese)

Huomioarvot ulkomainonnassa - Aapo Koro | Outshine (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Krista Mälkiä | Warner Bros. Discovery

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää