Icon
IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa? Podcast

IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa?

08.12.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Maarit Ruuth MTV:ltä, Jaakko Haarala DoubleVerifyltä ja Hanna Vierikko Sanomalta. Tässä jaksossa Pasi, Maarit, Hanna ja Jaakko keskustelevat Brand safetysta eli turvallisesta brändiympäristöstä mainonnassa.

Hanna toimii Sanomalla displayn kehitystehtävissä ja hänellä on vahva tausta ohjelmallisen mainonnan parissa. Mainonnan laatu - työryhmässä Hanna on ollut mukana kohta jo neljä vuotta. Maarit eli Martti toimii kehityspäällikkönä MTV:lla ja päävastuu hänellä on display-, outstream- ja natiivimainonnasta ja sivuprojekteina hän hoitaa mm. consent ja brand safetya. Maarit on ollut mukana IAB Finlandin eri työryhmissä jo vuodesta 2015. Puolestaan Jaakon palkan maksaa DoubleVerify, jossa hän johtaa pohjoismaiden liiketoimintayksikköä osana globaalia asiantuntijaorganisaatiota. Jaakko on suomen IAB:n lisäksi mukana myös Ruotsin ja Tanskan IAB:ssa.

Mitä on Brand safety eli bränditurvallisuus?

Bränditurvallisuus on käytäntö, jolla suojellaan brändin mainetta ja estetään sen esiintyminen sille epäedullisissa ympäristöissä. Estetään esimerkiksi lentoyhtiön mainosten näkyminen uutisten yhteydessä, jotka kertovat lento-onnettomuuksista tai vastaavista.
IAB Finlandin mainonnan laatu -työryhmässä on koostettu kolme erittäin kuvaavaa infograafia:

  1. Kuinka tarkistaa turvallinen mediaympäristö?
  2. Brand Safetyn customointi mainostajaa varten
  3. Miten julkaisija voi aloittaa Brand Safety -työn

Kuuntele mielenkiintoinen podcast jakso ja tutustu infograafeihin!

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



podcastdigimarkkinointiKonversiO-OptimistitIAB StudiopodcastingvodcastInsiderdigiaudioretail mediavastuullisuusluovuusJCDecauxmarkkinointiteknologiadentsuDOOH

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää