Icon
Netin käytössä iällä on väliä! Uutiset & blogi

Netin käytössä iällä on väliä!

28.02.2013 | Anu Vuokko, TNS Gallup

Iän merkitys ihmisten käyttäytymistä määrittelevänä tekijänä on

vähentynyt. Eri ikäryhmien väliset erot ovat kaventuneet, eivätkä

ihmisten elämät noudata enää samanlaisia kaavoja kuin aiemmin. Esim.

samassa nelikymppisten kaveriporukassa voi olla yksi isoäiti, yksi

esikoistaan odottava ja yksi lapseton ikisinkku.

Lähes koko työikäinen väestö käyttää jo internetiä, mutta netin

käyttötavoissa ikä on selkeästi erotteleva tekijä, vahvistaa tuore

NetTrack-tutkimus. Kun nuoremmat ovat netissä, vanhemmat käyvät

siellä. Nuorten netin käyttö on myös paljon monipuolisempaa kuin

vanhempien. Alle 25-vuotiaiden internetkäyttö painottuu ilta-aikaan,

jolloin noin puolet heistä viihtyy sosiaalisen median parissa. Yli

50-vuotiaiden nettikäyttö jakautuu tasaisemmin päivän mittaan ja

heidän netin käytöstään uutisten seuraaminen ja sähköposti haukkaavat

leijonan osan.

Alle 25-vuotiaista noin puolet kuuntelee netin kautta musiikkia ja

lukee blogeja. Yli 50-vuotiaista musiikkia kuuntelee vain 10% ja

blogeja lukee 32%.

Arvatkaapa muuten, ketkä ovat aktiivisimpia Facebookkareita?

…Oikea vastaus on: alle 35-vuotiaat naiset!

Kooste suomalaisten verkon käytöstä: TNS Gallup NetTrack 2013

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa

Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin

lue lisää

31.05.2023

MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa

Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin

lue lisää

29.05.2023

MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu!

Torstaina 25.5.2023 palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat Valkoisessa Salissa

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää

11.05.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.

lue lisää