
Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!
IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.
Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.
Mikä on IABlogi?
- IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
- Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
- IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
- Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
- Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
- IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
- Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
- Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
- Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä
Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?
Vakituisena bloggaajana
- Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
- Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta
Vierailevana bloggaajana
- Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
- Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä
Jäsenyritysblogin nostona
- IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa
Tapahtumakoosteen muodossa
- Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit
Muu sisältöyhteistyö
- julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
- markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
- muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.
Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.
Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:
IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi
IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi
03.02.2023
Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022
Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).
lue lisää31.08.2022
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.
lue lisää28.01.2022
Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021
Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.
lue lisää22.09.2021
Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.
lue lisää