Icon
Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle Markkinaluvut

Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle

05.11.2013

IAB Finlandin työryhmätoiminnan uudistaminen on paraikaa käynnissä. Uudistamisen tuloksena uusia tehokkaasti kerrallaan yhteen alan haasteeseen tarttuvia Task Force -ryhmiä on jo syntynyt kaksi.

Big Data Task Force aloitti toimintansa 21.10. Mediareaktorin Johanna Lehtosen vetämä 15 hengen ryhmä työstää Big Data -opasta, jossa käsitellään mm. tiedon keräystä, säilömistä, rikastamista, hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. ”Big Data -oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä, tarjota käytännön apua sekä ideoita datan hyödyntämiseen verkkomainonnan näkökulmasta. Big Data -oppaan tueksi ryhmä selvittää tutkimuksella tämänhetkisen tiedon tason Big Datasta Suomessa, miten sitä hyödynnetään tai haluttaisiin hyödyntää yrityksissä sekä millaisia haasteita sen käyttöön koetaan liittyvän", Lehtonen kertoo.

Videomainonnan Task Force tarttui toimeen 14.10. Aller Median Milja Nevalaisen johtamana. Ryhmän tehtävä on tuottaa verkkomainonnan alalla toimiville selkeä opas verkon videomainonnasta. Opas selventää mm. videomainonnan hinnoittelumalleja, mainosformaatteja, kohdennusta, eri päätelaitteille optimointia sekä videomainontaan liittyvää sanastoa.

Task Force -ryhmät työskentelevät yhden tehtävän parissa kunnes valmis tuotos on julkaisukunnossa. Uusia Task Force -ryhmiä perustetaan aina tarvittaessa, ratkomaan verkkomainonnan alan haasteita.

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

28.01.2022

Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!