Icon
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa Markkinaluvut

Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa

02.09.2022

Digitaalinen audio on hurjassa kasvussa sekä kuuntelun että mainonnan osalta niin globaalisti kuin Suomessakin. Euroopassa digitaalisen audiomainonnan kasvuvauhti 2021 oli jopa yli 60%, mutta lähtöluvut ovat vielä maltillisia. IAB Finland ja Radiomedia järjestivät yhteistyössä webinaarin tästä paljon puhututtavasta aiheesta.

IAB Finlandin ja Radiomedian webinaarissa tehtiin katsaus Suomen digitaalisen audion markkinaan sekä eurojen että kuunteluiden osalta. Tilaisuudessa julkaistiin ensimmäistä kertaa Suomen markkinan digitaalisen audion luvut sekä Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen tuloksia. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Radiomedian ja IAB Finlandin kanssa. Lisäksi IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmä on tehnyt päivityksen vuonna 2020 julkaistuun Podcast-mainonnan ostajan oppaaseen.

Puheenvuoroissa oli asiaa digitaalisen audion hyödyntämisestä markkinoinnissa ja IAB Studiosta saatiin vinkkejä tuloksien saavuttamiseen digitaalisen audion avulla.

Webinaarissamme 31.8. olivat puhumassa: RadioMedia, Bauer Media, Sanoma ja IAB Studiossa Asennemedia ja GroupM

Ohjelma

9:00 Tervetuloa ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2021 - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia  (lataa prese)

9:15 Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen löydökset - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimus)

9:35 Puheenvuoro - Miten ja miksi hyödyntää audiota digitaalisesti - Laura Björkskog / Bauer (lataa prese)

9:50 Radio + digiaudio = Total Audio - Jussi Suvanto / Sanoma (lataa prese)

10:05 IAB Studio - Kasvata bisnestä äänen keinoin - IAB Finlandin Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo (Bauer Media) johtaa paneelikeskustelua mm. Miikkael Anttilan (Asennemedia) ja Patrik Hautalan (GroupM) kanssa

10:25 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia

 

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!