
KonversiO-Optimistit: Miten mainostaja pystyy optimoimaan pirstaleisen digitaalisen mainonnan mediabudjettinsa?
Tervetuloa KonversiO-Optimistit jakson pariin. Tämä on IAB Finlandin podcast, jossa pureudutaan markkinoinnin ja mainonnan maailmaan asiantuntevalla mutta rennolla otteella. Tällä kertaa sukellamme syvälle teemaan, joka vuodesta toiseen kiinnostaa IAB Finlandin jäseniä kaikkein eniten eli mainonnan tuloksellisuuteen.
Jaksossa Pasin vieraana on AudienceProjectin Juha Ourila, joka kertoo mitä AudienceProject tekee markkinalla ja he yhdessä johdattelevat meidät matkalle digitaalisen mittaamisen maailmaan.
Miten dataa kerätään vastuullisesti? Miten mainostaja saa selville, kuka hänen kampanjansa todella näkee ja mitä siitä voi päätellä? Entä mihin suuntaan mittaamisen kenttä on menossa vuonna 2025?
Jakso tarjoaa sekä käytännönläheiset perusteet että kiinnostavat väittämät, joiden kautta pureudumme alan myytteihin ja mahdollisuuksiin.
Kuuntele, opi ja optimoi – tämä jakso kannattaa ottaa haltuun.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää