
Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2
Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Bauer Median kanssa
Suosittelemme, että kuuntelet tämä jakso kuulokkeilla!
Kaksoisjakson ensimmäisessä osassa Bauer Median Lauri Domnick tutustuttaa sinut immersiiviseen äänen maailmaan ja esittelee muutamia vaikuttavia esimerkkejä immersiivisten audiomainosten joukosta. Mitä immersiivisyys tuo mukanaan audioon ja audiomainontaan, sen kuulet jaksosta.
Immersiivinen ääni ja sen vaikuttavuus
Immersiivinen ääni on tekniikka, joka luo kuulijalle syvemmän, kolmiulotteisemman ja kattavamman äänikokemuksen. Toisin kuin perinteiset stereo tai surround-äänijärjestelmät, immersiivinen ääni ottaa huomioon äänen korkeuden ja syvyyden, antaen kuulijalle tunteen olla "sisällä" äänimaailmassa.
Immersiivisen äänen vaikuttavuus perustuu sen kykyyn vangita kuulijan huomio kokonaisvaltaisesti. Esimerkiksi elokuvissa ja videopeleissä immersiivinen ääni voi tehdä kokemuksesta entistä todentuntuisemman, kun äänet tuntuvat tulevan kaikista suunnista ja liikkuvan ympäri kuulijaa. Tämä luo syvemmän tunneyhteyden sisältöön ja saattaa jopa nostaa kokemuksen emotionaalista vaikuttavuutta.
Kokonaisuutena, immersiivisen äänen teknologia avaa uusia mahdollisuuksia audiomainonnan sisällöntuotantoon ja antaa yleisölle mahdollisuuden kokea äänimaailmoja entistä rikkaammin ja syvällisemmin.
Kuuntele tuplajakson toinen osa TÄSTÄ
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää23.05.2023
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa
Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää