Icon
Konversi0-0ptimistit: Digiaudion vaikuttavuus 2/2 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Digiaudion vaikuttavuus 2/2

19.10.2023

Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Bauer Median kanssa

Jaksossa Lauri Domnickin vieraana on “kokemusasiantuntijana” Vaasanin senior brand manager Katja Willberg. Vaasanin oma äänellinen identiteetti eli äänibrändi on luotu yhdessä Bauer Median kanssa muutama vuosi sitten. Jaksossa Katja kertoo miten heillä päädyttiin äänellisen identiteetin luomiseen leipäbrändille.

Mikä on äänibrändäys?

Nykyisessä digitaalisessa aikakaudessa brändien on tärkeää erottua paitsi visuaalisesti myös auditiivisesti. Äänibrändäys, tai äänellisen identiteetin luominen, on prosessi, jolla brändit määrittelevät ja kommunikoivat omaa ainutlaatuista äänensävyään ja tyyliään. Se voi olla tunnistettava tunnusmelodia, ääniefekti, puhuttu slogan tai jopa ääniassistentin erityinen äänensävy.

Äänibrändäyksen tavoitteena on luoda yhtenäinen ja johdonmukainen äänellinen kokemus kaikissa kosketuspisteissä, olipa kyseessä sitten mainos, sovellus, verkkosivusto tai fyysinen myymälä. Oikein toteutettuna se vahvistaa brändin tunnettuutta ja tunnistettavuutta, lisää asiakasuskollisuutta ja voi jopa vaikuttaa ostopäätöksiin.

Aivan kuten logo tai värimaailma, äänibrändäys on keskeinen osa brändin identiteettiä, joka auttaa rakentamaan syvemmän ja merkityksellisemmän yhteyden kuluttajiin.

Kuuntele tuplajakson ensimmäinen jakso TÄSTÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

 

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 


 

BLOGI
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää