Icon
KonversiO-Optimistit: Miten mainostaja pystyy optimoimaan pirstaleisen digitaalisen mainonnan mediabudjettinsa? IABlogi

KonversiO-Optimistit: Miten mainostaja pystyy optimoimaan pirstaleisen digitaalisen mainonnan mediabudjettinsa?

04.04.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: Audience Project

Tervetuloa KonversiO-Optimistit jakson pariin. Tämä on  IAB Finlandin podcast, jossa pureudutaan markkinoinnin ja mainonnan maailmaan asiantuntevalla mutta rennolla otteella. Tällä kertaa sukellamme syvälle teemaan, joka vuodesta toiseen kiinnostaa IAB Finlandin jäseniä kaikkein eniten eli mainonnan tuloksellisuuteen.

Jaksossa Pasin  vieraana on AudienceProjectin Juha Ourila, joka kertoo mitä AudienceProject tekee markkinalla ja he yhdessä johdattelevat meidät matkalle digitaalisen mittaamisen maailmaan. 

Miten dataa kerätään vastuullisesti? Miten mainostaja saa selville, kuka hänen kampanjansa todella näkee ja mitä siitä voi päätellä? Entä mihin suuntaan mittaamisen kenttä on menossa vuonna 2025?

Jakso tarjoaa sekä käytännönläheiset perusteet että kiinnostavat väittämät, joiden kautta pureudumme alan myytteihin ja mahdollisuuksiin.

Kuuntele, opi ja optimoi – tämä jakso kannattaa ottaa haltuun.

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää

12.12.2025

IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

12.12.2025

IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?

Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.

lue lisää