IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
“Uskomme IAB:ssa digitaalisen mediamarkkinan kasvuun vuonna 2025. Viime vuoden aikana Suomen digimarkkina kääntyi kasvuun kuoppaisen alkuvuoden jälkeen ja IAB:n ennusteet kertovat kasvun jatkuvan tämä vuonna. Markkinan muuttuessa kehittyvät myös IAB:n jäsenpalvelut. Tapahtumien ja työryhmien rinnalle tuomme helmikuussa täysin uuden jäsenedun, foorumeiden muodossa. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan, eli tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa sekä mainonnan tuloksellisuuden mittaamiseen. Foorumit aloittavat helmikuun alussa ja kerromme niistä lisää 20.1 alkavalla viikolla. Omalta osaltani vielä iso kiitos kaikille IAB:n Industry Partner ja Premium Partner -jäsenille luottamuksesta meidän toimintaa kohtaan”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
IAB tarjoaa useita rahanarvoisia etuja jäsenilleen. Yksi tärkeimmistä on pääsy työryhmiin, joissa muovataan tulevaisuuden digimarkkinoinnin pelisääntöjä, tutkitaan ilmiöitä ja jaetaan huippuasiantuntemusta muulle markkinalle. Nämä ryhmät ovat oivallinen tilaisuus verkostoitua, kasvattaa osaamistasi ja vaikuttaa alan kehitykseen Suomessa. Jäsenillä on myös vapaa pääsy IAB Finlandin kaikkiin tapahtumiin. Kattava tapahtumakalenterimme on täynnä mielenkiintoisia seminaareja ja webinaareja, joissa osallistuja pääsee suoraan tiedon ytimeen ja verkostoitumaan muiden alan ammattilaisten kanssa. Jäsenet voivat myös hakea puhumaan tapahtumiin avoimen puhujahaun kautta. Tapahtumien lisäksi jäsenet voivat kehittää osaamistaan IAB:n digimarkkinoinnin koulutuksissa, joihin tarjoamme heille paikan edulliseen jäsenetuhintaan.
Kiinnostaako IAB:n jäsenetujen hyödyntäminen, ota yhteyttä Pasiin:
Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.
IAB Finland painopisteet 2025
- Tekoäly markkinoinnissa
- Tuloksellisuus ja vaikuttavuus
- Evästeettömyys ja suostumukset
- Retail Media
Puhujahaku IAB:n 2025 tapahtumiin
IAB Finland työryhmät 2025
- Attention
- Gaming
- Tietosuoja
- TCF evästehyväksyntä
- Martech
- Vastuullinen digimainonta
- Ohjelmallinen ostaminen
- Sisältömarkkinointi
- Videomainonta
- Digitaalinen audio
- Digitaalinen ulkomainonta
- Sosiaalisen median markkinointi
- Data
- Retail media
IAB Finland foorumit 2025
- Markkinoinnin ROI
- Tekoäly markkinoinnissa

12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?
Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää