
Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi
Monet asiat markkinoinnissa muuttuu, mutta kohdentamisen aika ei ole ohi. Huhtikuun seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ja asiaa tulevaisuuden kohderyhmistä ja kohdentamisen mahdollisuuksista.
Seminaarissa kuulimme Mainonnan kohdentamisen nykytila -kyselyn tuloksia: Millaisia kohdentamisen keinoja suomalaiset mainostajat hyödyntävät digimainonnan personoinnissa ja miten kohdennettu mainonta toimii ja miten Alma vastaa kohdentamisen tämän päivän ja huomisen haasteisiin? Pohdimme miltä kohdentaminen ja erilaiset kohderyhmät näyttävät tulevaisuudessa sekä kuulemme vastauksia kysymykseen mitä uusia mahdollisuuksia tosielämässä tapahtuva digitaalinen, dataohjattu mainonta tuo brändeille. Tulevaisuuden kohderyhmät ovat olleet keskuudessamme jo pitkään, mutta miksi emme tavoita heitä? Seminaarissa tarjosimme eväitä kohderyhmien tavoittamiseen.
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
Lavalle nousivat puhumaan Alma, FreeWheel, Tulos Helsinki, Clear Channel, Playable ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma
Ohjelma
9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula, IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
9:15 Kohdentaminen nyt! - Sampo Koskinen & Jenna Kärki / Alma Mediaratkaisut (lataa prese)
9:35 IAB Studio: Kohdentamisen aika ei ole ohi - Haastattelijana Pasi Raassina / IAB Finland ja vieraana Sampo Koskinen / Alma Mediaratkaisut ja Sanna Myller / LähiTapiola
9:55 Please believe the hype! - Sampo Karpo / Tulos Helsinki (lataa prese)
10:15 Effective digital advertising without 1st party data- Sandra Österberg & Maximilien Delahousse / FreeWheel (lataa prese)
10:35 Tulevaisuuden kohdentaminen: kontekstuaalisuus on vaikuttavinta tosielämässä - Case HelsinkiMissio - Tuomas Kurki / Clear Channel & Hanna Koskenkangas / HelsinkiMissio (lataa prese)
10:55 Kuulutko asiakkaasi kohderyhmään? - Case Kesko: Näin pelillistämällä on voitettu paikka asiakkaiden sydämissä - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)
11:15 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
18.06.2025
Tallenne: Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025
Kesäkuussa 2025 järjestetty webinaari "Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025" pureutui syvälle digitaalisen mediamainonnan kehitykseen Euroopassa ja Suomessa.
lue lisää03.06.2025
Tallenne: IAB Industry Insider - Programmatic DOOH in Finland and the Nordics
Welcome to the recording of the Industry Insider webinar, hosted by IAB Finland and JCDecaux Finland. This session dives into the latest trends and future outlook of programmatic Digital Out of Home (DOOH) advertising across the Nordic markets.
lue lisää30.05.2025
Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen
Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.
lue lisää16.05.2025
Tallenne: Mitä kuuluu Retail media?
Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet ovat kääntyneet siihen, miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on ollut suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima on piillyt juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.
lue lisää