Icon
Tallenne: Keksit. Keksit? Keksit! Tallenteet

Tallenne: Keksit. Keksit? Keksit!

07.06.2023

Asioita, jotka sopivat hyvin yhteen: paita ja peppu, vakka ja kansi, kesä ja kärpäset sekä IAB ja evästeet.
Miksi kaikkien markkinoijien pitäisi olla kiinnostuneita evästeistä? Luonnollisesti siksi, että kolmannen osapuolen evästeiden lopullisen poistumisen odotetaan tapahtuvan vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla ja jo nyt merkittävä osa mainosinventaarista on 3P evästeiden tavoittamattomissa.

IAB:n tapahtumien kestosuosikki Keksit. Keksit? Keksit! löytyi jäsenten pyynnöstä myös tämän vuoden tapahtumakalenterista. Kavereiden kesken lempinimen "keksisemma" saanutta tapahtumaa on järjestetty jo usean vuoden ajan ja tänä vuonna pääyhteistyökumppanina toimi Adform.

Keksiseminaari antoi ajankohtaisia vastauksia kaikkiin niihin kysymyksiin, joita just sinä olet miettinyt evästeettömään mainontaan liittyen. Adformin toteuttama tutkimus kertoi suomalaisten mainostajien valmiustason evästeiden poistumiseen liittyen ja tämän jälkeen aiheeseen syvennyttiin vielä paneelikeskustelun muodossa. Lisäksi tapahtumassa puhuttiin kahden puheenvuoron voimin luvanvaraisesta datasta (Dagmar ja Sinuna) sekä kontekstuaalisesta mainonnasta (Neuwo). Seminaarikattauksen kruunasi Google, joka kertoi päivityksen Privacy Sandbox -hankkeeseen sekä Googlen uusiin mainostuotteisiin.

Tilaisuudessa julkaistiin ja tarjoillaan kaikille osallistujille myös Dagmarin Jonne Salovaaran johdolla tehty IAB:n Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä.

IAB pahoittelee srtiimissä ilmenneitä yhteysongelmia. Finnkinon DNA verkossa oli ongelmia, josta striimin pätkiminen johtui. Tallenteessa ongelmia ei ollut yhtä paljon mutta pientä pätkimistä sielläkin. Mutta tästä syystä mm. Neuwon puheenvuoro on nauhoitettu jälkikäteen uudelleen.

Agendalla:

Tervetuloa seminaariin - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform

Tutkimus: Miten valmiita suomalaiset mainostajat ovat evästeiden poistumiseen 2023? - Patrick Laukkonen / Adform

IAB Studio - Moderaattorina Petri Kokkonen / Relevant ja piinkovina asiantuntijoina Jonne Salovaara / Dagmar & Patrick Laukkonen / Adform

Kontekstuaalisuuden merkitys kolmannen osapuolen evästeiden hävitessä - Johannes Harju & Mats Melén / Neuwo (lataa prese)

Luvanvarainen asiakasdata - Petteri Kalaoja / Dagmar (lataa prese)

Asiakasidentiteetillä uuteen evästeaikakauteen - Mikko Nurmi / Sinuna (lataa prese)

Durable performance with Google Ads in an evolving ads privacy ecosystem - Matthias De Bruyne & Juha Hannuksela / Google

Loppusanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform

Seminaari päättyy

 

18.06.2025

Tallenne: Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025

Kesäkuussa 2025 järjestetty webinaari "Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025" pureutui syvälle digitaalisen mediamainonnan kehitykseen Euroopassa ja Suomessa. 

lue lisää

03.06.2025

Tallenne: IAB Industry Insider - Programmatic DOOH in Finland and the Nordics

Welcome to the recording of the Industry Insider webinar, hosted by IAB Finland and JCDecaux Finland. This session dives into the latest trends and future outlook of programmatic Digital Out of Home (DOOH) advertising across the Nordic markets.

lue lisää

30.05.2025

Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.

lue lisää

16.05.2025

Tallenne: Mitä kuuluu Retail media?

Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet ovat kääntyneet siihen, miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on ollut suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima on piillyt juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.

lue lisää