Tallenne: Keksit. Keksit? Keksit!
Asioita, jotka sopivat hyvin yhteen: paita ja peppu, vakka ja kansi, kesä ja kärpäset sekä IAB ja evästeet.
Miksi kaikkien markkinoijien pitäisi olla kiinnostuneita evästeistä? Luonnollisesti siksi, että kolmannen osapuolen evästeiden lopullisen poistumisen odotetaan tapahtuvan vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla ja jo nyt merkittävä osa mainosinventaarista on 3P evästeiden tavoittamattomissa.
IAB:n tapahtumien kestosuosikki Keksit. Keksit? Keksit! löytyi jäsenten pyynnöstä myös tämän vuoden tapahtumakalenterista. Kavereiden kesken lempinimen "keksisemma" saanutta tapahtumaa on järjestetty jo usean vuoden ajan ja tänä vuonna pääyhteistyökumppanina toimi Adform.
Keksiseminaari antoi ajankohtaisia vastauksia kaikkiin niihin kysymyksiin, joita just sinä olet miettinyt evästeettömään mainontaan liittyen. Adformin toteuttama tutkimus kertoi suomalaisten mainostajien valmiustason evästeiden poistumiseen liittyen ja tämän jälkeen aiheeseen syvennyttiin vielä paneelikeskustelun muodossa. Lisäksi tapahtumassa puhuttiin kahden puheenvuoron voimin luvanvaraisesta datasta (Dagmar ja Sinuna) sekä kontekstuaalisesta mainonnasta (Neuwo). Seminaarikattauksen kruunasi Google, joka kertoi päivityksen Privacy Sandbox -hankkeeseen sekä Googlen uusiin mainostuotteisiin.
Tilaisuudessa julkaistiin ja tarjoillaan kaikille osallistujille myös Dagmarin Jonne Salovaaran johdolla tehty IAB:n Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä.
IAB pahoittelee srtiimissä ilmenneitä yhteysongelmia. Finnkinon DNA verkossa oli ongelmia, josta striimin pätkiminen johtui. Tallenteessa ongelmia ei ollut yhtä paljon mutta pientä pätkimistä sielläkin. Mutta tästä syystä mm. Neuwon puheenvuoro on nauhoitettu jälkikäteen uudelleen.
Agendalla:
Tervetuloa seminaariin - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform
Tutkimus: Miten valmiita suomalaiset mainostajat ovat evästeiden poistumiseen 2023? - Patrick Laukkonen / Adform
IAB Studio - Moderaattorina Petri Kokkonen / Relevant ja piinkovina asiantuntijoina Jonne Salovaara / Dagmar & Patrick Laukkonen / Adform
Kontekstuaalisuuden merkitys kolmannen osapuolen evästeiden hävitessä - Johannes Harju & Mats Melén / Neuwo (lataa prese)
Luvanvarainen asiakasdata - Petteri Kalaoja / Dagmar (lataa prese)
Asiakasidentiteetillä uuteen evästeaikakauteen - Mikko Nurmi / Sinuna (lataa prese)
Durable performance with Google Ads in an evolving ads privacy ecosystem - Matthias De Bruyne & Juha Hannuksela / Google
Loppusanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform
Seminaari päättyy
05.12.2024
Tallenne: Kaikki irti datasta
Joulukuun seminaari kokosi yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennyttiin siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Osallistujat saivat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten dataa voi hyödyntää paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
lue lisää20.11.2024
Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?
Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.
lue lisää13.11.2024
Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää06.11.2024
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024
IAB:n marraskuun webinaarissa käsiteltiin ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia.
lue lisää