Icon
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet Markkinaluvut

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

17.12.2025 | iab

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

Jos et ole vielä ehtinyt katsoa, tässä vuoden 2025 katsotuimmat IAB-tapahtumatallenteet.

1. Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?

Digimainonnan mittaaminen on jatkuvassa muutoksessa, ja tämä tallenne pureutuu suoraan ytimeen: mitä digimainonnassa tulisi mitata ja millä menetelmillä. Sisältö tarjoaa selkeyttä mittaamisen peruskysymyksiin sekä auttaa ymmärtämään, miten eri mittarit tukevat parempaa päätöksentekoa.

Tallenne on erinomainen katsaus kaikille, jotka haluavat kehittää markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamista muuttuvassa dataympäristössä.

Katso tallenne täältä! 

2. Tekoäly tuli taloon

Tekoäly on siirtynyt kokeiluista osaksi markkinoinnin arkea. Tässä tallenteessa käsitellään, miten tekoälyä hyödynnetään organisaatioissa käytännössä ja mitä sen käyttöönotto vaatii.

Sisältö tarjoaa konkreettisia esimerkkejä tekoälyn roolista markkinoinnissa, herättää ajatuksia muutoksesta työssä ja auttaa hahmottamaan, miten tekoäly vaikuttaa tulevaisuuden tekemiseen.

Katso tallenne täältä! 

3. Attention please – huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Huomio (attention) on noussut keskeiseksi teemaksi mainonnan vaikuttavuuden arvioinnissa. Tässä tallenteessa pureudutaan siihen, miksi huomio on tärkeä mittari ja miten sitä voidaan hyödyntää osana mediamainonnan suunnittelua ja arviointia.

Tallenne avaa attention-mittareiden taustaa ja käyttöä sekä tarjoaa näkökulmia siihen, miten huomion ymmärtäminen voi parantaa mainonnan laatua ja tehokkuutta.

Katso tallenne täältä! 

4. Mitä kuuluu Retail Media?

Retail media on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista. Tässä tallenteessa käydään läpi retail median ajankohtaista tilannetta Suomessa ja tarkastellaan, mihin suuntaan markkina on kehittymässä.

Sisältö auttaa ymmärtämään retail median roolia osana markkinointimixiä ja tarjoaa näkemyksiä niin mainostajille, toimistoille kuin kaupan toimijoille.

Katso tallenne täältä! 

5. Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Vastuullisuus on noussut keskeiseksi osaksi digimarkkinointia, ja tämä tallenne kokoaa yhteen eri näkökulmia aiheeseen. Sisältö käsittelee vastuullisuutta niin käytäntöjen, odotusten kuin kehityssuuntien näkökulmasta.

Tallenne tarjoaa arvokasta pohdintaa ja käytännönläheisiä näkemyksiä kaikille, jotka haluavat kehittää digimarkkinointia vastuullisempaan suuntaan.

Katso tallenne täältä! 

️ Yhteenveto

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB-tapahtumatallenteet osoittavat, että markkinaa kiinnostavat erityisesti mittaaminen, tekoälyn hyödyntäminen, huomion rooli mainonnassa, retail median kasvu sekä vastuullisuus. Yhteistä näille sisällöille on käytännönläheinen asiantuntijatieto, joka auttaa ymmärtämään digimainonnan muutosta ja tekemään parempia päätöksiä arjessa.

Jos et ole vielä ehtinyt katsoa, nämä tallenteet tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden päivittää osaamista – juuri silloin kun sinulle sopii.

 

iabfinlanddigimarkkinointipodcastblogiIAB FinlandmarkkinaluvutjäsenetjäsenesittelysisältömarkkinointiverkkomainontamediamainontadigimainontaIAB StudioSosiaalinen mediajäsen

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!