Icon
Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä? Uutiset & blogi

Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä?

14.03.2018 | IABvieras

Bussista purkautuu kymmeniä lapsia eri kansallisuuksista. Hymyilevät lapset ryntäävät metriseen lumihankeen peuhaamaan ja riemuitsemaan. Aktiivinen elämäntyyli yhdistää yli 40 perhettä eri puolilta maailmaa, jotka ulkovaatemerkki Reima on kutsunut Rukalle kokemaan liikunnan riemua ja jakamaan kokemuksiaan digitaalisissa kanavissaan.

Yhteisöllisyyden aikakaudella aktiivisten kuluttajien ja mikrovaikuttajien viestit ovat yritysten mainontaa vahvempia tapoja inspiroida ja viedä brändiviestiä maailmalle uskoo Reiman markkinointijohtaja Topi Lintukangas.

PING Helsinki on ollut mukana toteuttamassa Reiman Kidventure -kampanjaa ja välittämässä Reiman viestiä vaikuttajien kautta kymmenille miljoonille ihmisille ympäri maailman.

Tarinat ihmiseltä ihmiselle ratkaisevat

Me PING Helsingissä uskomme, että jatkuvasti muuttuvassa mediaympäristössä jyvät akanoista erottaa nimenomaan Human 2 Human -markkinointi: tarinat, sisällöt ja viestit ihmiseltä ihmiselle. Sosiaalisessa mediassa hyvinkin nopeasti ja globaalisti leviävät keskustelut eivät ole entiseen tapaan hallittavissa. Toisaalta oikeanlaisten vaikuttajien avulla voidaan lyhyessä ajassa saavuttaa merkittävää vaikuttavuutta halutussa kohdeyleisössä, kuten Reiman ennakkoluuloton esimerkki osoittaa.

Asetelma on mielenkiintoinen ja se tarjoaa ketterille ja rohkeille yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Kuka osaa tunnistaa relevantit vaikuttajat ja tehdä yhteistyötä, joka muuttuu oikeasti liiketoiminnaksi? Miten yhteistyötä tulisi mitata? Minkälaisia tavoitteita asettaa? Miten hyödyntää vauhdilla kehittyvää teknologiaa ja markkinoinnin automatisaatiota? Mikä on perinteisten medioiden rooli tässä palapelissä, kun yhä useampi yritys ryhtyy luomaan ja johtamaan omia yleisöitään muodostaen omia medioita?

Näihin kysymyksiin PING Helsinki haluaa yhdessä laajan asiantuntijoista ja kumppaniyrityksistä koostuvan verkoston kanssa tarjota vastauksia, ratkaisuja ja ennakkoluulottomia ideoita.

Oletko valmis kohtaamaan sisäisen Business Hippiesi?

PING Festival 8.5.2018 tuo Helsinkiin joukon eturivin digitaalisen Human to Human markkinoinnin osaajia Suomesta ja maailmalta. Keynote puhujien joukossa nähdään mm. futuristi Anne Lise Kjaer sekä brändistrategi Nick Westergaard. Toivotamme Sinut tervetulleeksi mukaan PING Helsingin tapahtumiin sekä Facebook-yhteisöömme keskustelemaan mikrovaikuttajista, kehittämään monipuolisempaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja tuomaan vaikuttajamarkkinointi osaksi liiketoimintastrategiaa. Haluamme auttaa yritystänne kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat teille relevantteja - niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Tarjoamme IAB:n jäsenille etuhintaisen lipun 590 € (norm. 650 €). Lunasta lippusi tästä!

Halataan viimeistään toukokuun PING Festivalissa.

Kirjoittaja Inna-Pirjetta Lahti on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsingin perustaja, perhematkailubloggaaja (www.lapsiperheenmatkat.fi) ja työmatkapyöräilijä. Hän uskoo liiketoiminnan tuloksellisuuden perustuvan aitoihin kohtaamisiin, yhdessä koettuihin elämyksiin sekä koskettaviin sisältöihin.

IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää