Icon
Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä? Uutiset & blogi

Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä?

14.03.2018 | IABvieras

Bussista purkautuu kymmeniä lapsia eri kansallisuuksista. Hymyilevät lapset ryntäävät metriseen lumihankeen peuhaamaan ja riemuitsemaan. Aktiivinen elämäntyyli yhdistää yli 40 perhettä eri puolilta maailmaa, jotka ulkovaatemerkki Reima on kutsunut Rukalle kokemaan liikunnan riemua ja jakamaan kokemuksiaan digitaalisissa kanavissaan.

Yhteisöllisyyden aikakaudella aktiivisten kuluttajien ja mikrovaikuttajien viestit ovat yritysten mainontaa vahvempia tapoja inspiroida ja viedä brändiviestiä maailmalle uskoo Reiman markkinointijohtaja Topi Lintukangas.

PING Helsinki on ollut mukana toteuttamassa Reiman Kidventure -kampanjaa ja välittämässä Reiman viestiä vaikuttajien kautta kymmenille miljoonille ihmisille ympäri maailman.

Tarinat ihmiseltä ihmiselle ratkaisevat

Me PING Helsingissä uskomme, että jatkuvasti muuttuvassa mediaympäristössä jyvät akanoista erottaa nimenomaan Human 2 Human -markkinointi: tarinat, sisällöt ja viestit ihmiseltä ihmiselle. Sosiaalisessa mediassa hyvinkin nopeasti ja globaalisti leviävät keskustelut eivät ole entiseen tapaan hallittavissa. Toisaalta oikeanlaisten vaikuttajien avulla voidaan lyhyessä ajassa saavuttaa merkittävää vaikuttavuutta halutussa kohdeyleisössä, kuten Reiman ennakkoluuloton esimerkki osoittaa.

Asetelma on mielenkiintoinen ja se tarjoaa ketterille ja rohkeille yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Kuka osaa tunnistaa relevantit vaikuttajat ja tehdä yhteistyötä, joka muuttuu oikeasti liiketoiminnaksi? Miten yhteistyötä tulisi mitata? Minkälaisia tavoitteita asettaa? Miten hyödyntää vauhdilla kehittyvää teknologiaa ja markkinoinnin automatisaatiota? Mikä on perinteisten medioiden rooli tässä palapelissä, kun yhä useampi yritys ryhtyy luomaan ja johtamaan omia yleisöitään muodostaen omia medioita?

Näihin kysymyksiin PING Helsinki haluaa yhdessä laajan asiantuntijoista ja kumppaniyrityksistä koostuvan verkoston kanssa tarjota vastauksia, ratkaisuja ja ennakkoluulottomia ideoita.

Oletko valmis kohtaamaan sisäisen Business Hippiesi?

PING Festival 8.5.2018 tuo Helsinkiin joukon eturivin digitaalisen Human to Human markkinoinnin osaajia Suomesta ja maailmalta. Keynote puhujien joukossa nähdään mm. futuristi Anne Lise Kjaer sekä brändistrategi Nick Westergaard. Toivotamme Sinut tervetulleeksi mukaan PING Helsingin tapahtumiin sekä Facebook-yhteisöömme keskustelemaan mikrovaikuttajista, kehittämään monipuolisempaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja tuomaan vaikuttajamarkkinointi osaksi liiketoimintastrategiaa. Haluamme auttaa yritystänne kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat teille relevantteja - niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Tarjoamme IAB:n jäsenille etuhintaisen lipun 590 € (norm. 650 €). Lunasta lippusi tästä!

Halataan viimeistään toukokuun PING Festivalissa.

Kirjoittaja Inna-Pirjetta Lahti on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsingin perustaja, perhematkailubloggaaja (www.lapsiperheenmatkat.fi) ja työmatkapyöräilijä. Hän uskoo liiketoiminnan tuloksellisuuden perustuvan aitoihin kohtaamisiin, yhdessä koettuihin elämyksiin sekä koskettaviin sisältöihin.

IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet
LIVESTRIIMI: Marketing Next - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää

15.04.2024

LIVESTRIIMI: Marketing Next - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää