
Markkinointi 2020 -tutkimus
Markkinointi 2020 -tutkimukseen vastasi syys-lokakuussa yhteensä 76 päättäjää, joista lähes 75 %:lla oli tittelinään markkinointijohtaja tai -päällikkö. Muita vastaajaryhmiä olivat mm. myynti-, asiakkuus- ja liiketoimintajohtajat. Tuloksissa korostuivat asiakasymmärryksen kehittäminen ja markkinoinnin johtaminen datan avulla, riippumatta siitä, toimiko yritys b-2-b- tai b-2-c-kentässä.
- Digitalisoituminen jatkuu voimakkaasti. Verkolla on tärkeä osa ostopolussa lähes yrityksellä kuin yrityksellä, IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina perustelee Markkinointi & Mainonta -median haastattelussaan.
Tutkimus julkaistiin tiistaina 5.11.2019.
26.04.2019
Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!
IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.
lue lisää05.06.2019
Euroopan digimainonta jo 55 mrd euroa!
IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.
lue lisää31.07.2019
Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia
IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.
lue lisää20.08.2019
Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi
IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.
lue lisää21.02.2020
Laadukkaaseen dataan pohjautuva vaikuttava markkinointi on edelleen monen markkinoijan märkä päiväuni
Tarjolla olevan markkinointiteknologian määrä on räjähtänyt viime vuosina. Tarjolla on useita työkaluja, joiden avulla voimme hallita varsin kattavaa joukkoa myynnin ja markkinoinnin toimintoja ja prosesseja muun muassa mobiilimainonnasta web-sisältöjen hallintaan, markkinointiautomaatioon, liidien elinkaaren hallintaan, asiakasanalytiikkaan tai vaikkapa asiakasdatan aktivointiin. Tämä on johtanut ei pelkästään työkalujen määrän kasvuun organisaatioissa, vaan myös asiakasdatan (tässä yhteydessä hyvin laajasti ymmärrettynä) määrän kasvuun ja sen pirstaloitumiseen.
lue lisää06.11.2019
Markkinointi 2020 -tutkimus
IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.
lue lisää09.10.2019
Asiaa datasta: Datan luova hyödyntäminen
Miten dataa voi hyödyntää palvelumuotoilussa, sekä uusien kohderyhmien ja liiketoimintamallien määrittelyssä?
lue lisää04.10.2019
Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää