Icon
Markkinointi 2020 -tutkimus Uutiset ja tiedotteet

Markkinointi 2020 -tutkimus

06.11.2019

Markkinointi 2020 -tutkimukseen vastasi syys-lokakuussa yhteensä 76 päättäjää, joista lähes 75 %:lla oli tittelinään markkinointijohtaja tai -päällikkö. Muita vastaajaryhmiä olivat mm. myynti-, asiakkuus- ja liiketoimintajohtajat. Tuloksissa korostuivat asiakasymmärryksen kehittäminen ja markkinoinnin johtaminen datan avulla, riippumatta siitä, toimiko yritys b-2-b- tai b-2-c-kentässä.

- Digitalisoituminen jatkuu voimakkaasti. Verkolla on tärkeä osa ostopolussa lähes yrityksellä kuin yrityksellä, IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina perustelee Markkinointi & Mainonta -median haastattelussaan.

Tutkimus julkaistiin tiistaina 5.11.2019.

Lataa Markkinointi 2020 -tutkimus!

markkinaluvutIAB FinlandverkkomainontaiabfinlandIAB Europemediamainontadigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiadigimainontaAdExohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteractkantar

26.04.2019

Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!

IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.

lue lisää

05.06.2019

Euroopan digimainonta jo 55 mrd euroa!

IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.

lue lisää

31.07.2019

Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia

IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.

lue lisää

20.08.2019

Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi

IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.

lue lisää

21.02.2020

Laadukkaaseen dataan pohjautuva vaikuttava markkinointi on edelleen monen markkinoijan märkä päiväuni

Tarjolla olevan markkinointiteknologian määrä on räjähtänyt viime vuosina. Tarjolla on useita työkaluja, joiden avulla voimme hallita varsin kattavaa joukkoa myynnin ja markkinoinnin toimintoja ja prosesseja muun muassa mobiilimainonnasta web-sisältöjen hallintaan, markkinointiautomaatioon, liidien elinkaaren hallintaan, asiakasanalytiikkaan tai vaikkapa asiakasdatan aktivointiin. Tämä on johtanut ei pelkästään työkalujen määrän kasvuun organisaatioissa, vaan myös asiakasdatan (tässä yhteydessä hyvin laajasti ymmärrettynä) määrän kasvuun ja sen pirstaloitumiseen.

lue lisää

06.11.2019

Markkinointi 2020 -tutkimus

IAB Finland ja Avaus kysyivät suomalaisilta markkinointipäättäjiltä markkinoinnin muutosvoimista.

lue lisää

09.10.2019

Asiaa datasta: Datan luova hyödyntäminen

Miten dataa voi hyödyntää palvelumuotoilussa, sekä uusien kohderyhmien ja liiketoimintamallien määrittelyssä?

lue lisää

04.10.2019

Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia

Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!