
Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu
Blogiyhteistyön opas on ilmestynyt!
IAB Finlandin Blogiyhteistyön opas tarjoaa hyödyllisiä ja konkreettisia vinkkejä entistä menestyksekkäämmän yhteistyön tekemiseen. Opas esittelee suomalaista blogikenttää ja erilaisia yhteistyön muotoja sekä annetaan vinkkejä niin briiffin laatimiseen kuin tulosten seurantaan.
Lataa ilmainen opas täältä!
Muista myös: Online-videomainonnan opas, Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa
#Show: ”Sosiaalinen media on parasta mitä TV:lle on tapahtunut”
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarja jatkuu! Uusimmassa jaksossa paneudutaan sosiaaliseen mediaan ja televisioon. Somen mahdollisuuksista niin lineaarisen TV:n tukena kuin digitaalisessa ympäristössä ovat keskustelemassa Kati Riikonen DNA:lta, Antti Leinomediatoimisto GroupM:stä, Mari Rasimus MTV:ltä sekä Tero Honkala Nelonen Mediasta.
Katso uusin jakso täältä!
The Professional Diploma in Digital Marketing -koulutus käynnistyy tammikuussa, vielä ehdit mukaan
IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia. IDM-koulutuksella nostat markkinointiosaamisesi uudelle tasolle ja liityt digiammattilaisten kärkikaartiin!
IDM-koulutusohjelma on Englannin johtavan markkinointi-instituutin Institute of Direct and Digital Marketing IDM:n virallinen, tutkintoon tähtäävä opintokokonaisuus. Vastaavia käytännönläheisiä ja kansainvälisiin digimarkkinoinnin caseihin nojaavia opintokokonaisuuksia ei ole tarjolla muualla Suomessa.
Perustutkinnon (The Professional Diploma in Digital Marketing) yhdeksäs vuosikurssi käynnistyy tammikuussa 2015. Vielä ehdit ilmoittautua mukaan! IAB:n jäsenenä saat kurssista tuntuvan alennuksen. Lue lisää tutkinnosta täältä.
Vastaa kyselyyn ohjelmallisesta ostamisesta
IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmä perustettiin syksyllä 2014 kartoittamaan ohjelmallisen ostamisen tilaa Suomessa ja edistämään alan asiantuntemusta.
Auta työryhmän toimintaa vastaamalla lyhyeen kyselyyn ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista ja haasteista! Tietoja tullaan käyttämään taustamateriaalina Ohjelmallisen ostamisen oppaassa, joka julkaistaan alkuvuodesta 2015.
Vastaa kyselyyn täällä.
Mittaustyöryhmä uudistuu, tule mukaan!
IAB:n mittaustyöryhmä uudistuu. Uuteen työryhmään ovat tervetulleita kaikki mainonnan tehon mittaamisesta kiinnostuneet IAB:n jäsenyritysten edustajat.
Uudistunut mittaustyöryhmä toimii task force -mallisesti. Sen ensimmäinen projekti on digitaalisen mainonnan tehon mittareiden kartoitus. Projektin tuloksena julkaistaan ohjeistus Mainonnan tehon mittarit -tilaisuudessa vuonna 2015.
Jos haluat mukaan työryhmän toimintaan, ota yhteyttä lotta.heikkeri(at)iab.fi! Uusi työryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran keskiviikkona 21.1. kello 9–11.
IAB Finland toivottaa hyvää joulua!
Kuluneen vuoden aikana on tapahtunut paljon niin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin saralla kuin IAB-yhteisössä. Tuhannet kiitokset kaikille aktiivisille jäsenyrityksillemme, asiantuntemustaan auliisti jakaneille ammattilaisille sekä tapahtumissa tapaamillemme osaajille!
Vuonna 2015 on luvassa aktiivista ja antoisaa työryhmätoimintaa, mielenkiintoisia seminaareja sekä julkaisuja tärkeistä aiheista.
Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!
Birgitta, Lotta ja Minna
24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää