Icon
Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu Uutiset ja tiedotteet

Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu

18.12.2014

Blogiyhteistyön opas on ilmestynyt!

IAB Finlandin Blogiyhteistyön opas tarjoaa hyödyllisiä ja konkreettisia vinkkejä entistä menestyksekkäämmän yhteistyön tekemiseen. Opas esittelee suomalaista blogikenttää ja erilaisia yhteistyön muotoja sekä annetaan vinkkejä niin briiffin laatimiseen kuin tulosten seurantaan.

Lataa ilmainen opas täältä!

Muista myös: Online-videomainonnan opas, Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa

#Show: ”Sosiaalinen media on parasta mitä TV:lle on tapahtunut”

Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarja jatkuu! Uusimmassa jaksossa paneudutaan sosiaaliseen mediaan ja televisioon. Somen mahdollisuuksista niin lineaarisen TV:n tukena kuin digitaalisessa ympäristössä ovat keskustelemassa Kati Riikonen DNA:lta, Antti Leinomediatoimisto GroupM:stä, Mari Rasimus MTV:ltä sekä Tero Honkala Nelonen Mediasta.

Katso uusin jakso täältä!


The Professional Diploma in Digital Marketing -koulutus käynnistyy tammikuussa, vielä ehdit mukaan

IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia. IDM-koulutuksella nostat markkinointiosaamisesi uudelle tasolle ja liityt digiammattilaisten kärkikaartiin!

IDM-koulutusohjelma on Englannin johtavan markkinointi-instituutin Institute of Direct and Digital Marketing IDM:n virallinen, tutkintoon tähtäävä opintokokonaisuus. Vastaavia käytännönläheisiä ja kansainvälisiin digimarkkinoinnin caseihin nojaavia opintokokonaisuuksia ei ole tarjolla muualla Suomessa.

Perustutkinnon (The Professional Diploma in Digital Marketing) yhdeksäs vuosikurssi käynnistyy tammikuussa 2015. Vielä ehdit ilmoittautua mukaan! IAB:n jäsenenä saat kurssista tuntuvan alennuksen. Lue lisää tutkinnosta täältä.


Vastaa kyselyyn ohjelmallisesta ostamisesta

IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmä perustettiin syksyllä 2014 kartoittamaan ohjelmallisen ostamisen tilaa Suomessa ja edistämään alan asiantuntemusta.

Auta työryhmän toimintaa vastaamalla lyhyeen kyselyyn ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista ja haasteista! Tietoja tullaan käyttämään taustamateriaalina Ohjelmallisen ostamisen oppaassa, joka julkaistaan alkuvuodesta 2015.

Vastaa kyselyyn täällä.


Mittaustyöryhmä uudistuu, tule mukaan!

IAB:n mittaustyöryhmä uudistuu. Uuteen työryhmään ovat tervetulleita kaikki mainonnan tehon mittaamisesta kiinnostuneet IAB:n jäsenyritysten edustajat.
Uudistunut mittaustyöryhmä toimii task force -mallisesti. Sen ensimmäinen projekti on digitaalisen mainonnan tehon mittareiden kartoitus. Projektin tuloksena julkaistaan ohjeistus Mainonnan tehon mittarit -tilaisuudessa vuonna 2015.

Jos haluat mukaan työryhmän toimintaan, ota yhteyttä lotta.heikkeri(at)iab.fi! Uusi työryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran keskiviikkona 21.1. kello 9–11.


IAB Finland toivottaa hyvää joulua!

Kuluneen vuoden aikana on tapahtunut paljon niin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin saralla kuin IAB-yhteisössä. Tuhannet kiitokset kaikille aktiivisille jäsenyrityksillemme, asiantuntemustaan auliisti jakaneille ammattilaisille sekä tapahtumissa tapaamillemme osaajille!

Vuonna 2015 on luvassa aktiivista ja antoisaa työryhmätoimintaa, mielenkiintoisia seminaareja sekä julkaisuja tärkeistä aiheista.

Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!
Birgitta, Lotta ja Minna

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää

26.04.2022

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021

IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!