Icon
Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu Uutiset ja tiedotteet

Jäsenkirje 12/14: Blogiyhteistyön opas ilmestynyt, mittaustyöryhmä uudistuu

18.12.2014

Blogiyhteistyön opas on ilmestynyt!

IAB Finlandin Blogiyhteistyön opas tarjoaa hyödyllisiä ja konkreettisia vinkkejä entistä menestyksekkäämmän yhteistyön tekemiseen. Opas esittelee suomalaista blogikenttää ja erilaisia yhteistyön muotoja sekä annetaan vinkkejä niin briiffin laatimiseen kuin tulosten seurantaan.

Lataa ilmainen opas täältä!

Muista myös: Online-videomainonnan opas, Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa

#Show: ”Sosiaalinen media on parasta mitä TV:lle on tapahtunut”

Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarja jatkuu! Uusimmassa jaksossa paneudutaan sosiaaliseen mediaan ja televisioon. Somen mahdollisuuksista niin lineaarisen TV:n tukena kuin digitaalisessa ympäristössä ovat keskustelemassa Kati Riikonen DNA:lta, Antti Leinomediatoimisto GroupM:stä, Mari Rasimus MTV:ltä sekä Tero Honkala Nelonen Mediasta.

Katso uusin jakso täältä!


The Professional Diploma in Digital Marketing -koulutus käynnistyy tammikuussa, vielä ehdit mukaan

IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia. IDM-koulutuksella nostat markkinointiosaamisesi uudelle tasolle ja liityt digiammattilaisten kärkikaartiin!

IDM-koulutusohjelma on Englannin johtavan markkinointi-instituutin Institute of Direct and Digital Marketing IDM:n virallinen, tutkintoon tähtäävä opintokokonaisuus. Vastaavia käytännönläheisiä ja kansainvälisiin digimarkkinoinnin caseihin nojaavia opintokokonaisuuksia ei ole tarjolla muualla Suomessa.

Perustutkinnon (The Professional Diploma in Digital Marketing) yhdeksäs vuosikurssi käynnistyy tammikuussa 2015. Vielä ehdit ilmoittautua mukaan! IAB:n jäsenenä saat kurssista tuntuvan alennuksen. Lue lisää tutkinnosta täältä.


Vastaa kyselyyn ohjelmallisesta ostamisesta

IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmä perustettiin syksyllä 2014 kartoittamaan ohjelmallisen ostamisen tilaa Suomessa ja edistämään alan asiantuntemusta.

Auta työryhmän toimintaa vastaamalla lyhyeen kyselyyn ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista ja haasteista! Tietoja tullaan käyttämään taustamateriaalina Ohjelmallisen ostamisen oppaassa, joka julkaistaan alkuvuodesta 2015.

Vastaa kyselyyn täällä.


Mittaustyöryhmä uudistuu, tule mukaan!

IAB:n mittaustyöryhmä uudistuu. Uuteen työryhmään ovat tervetulleita kaikki mainonnan tehon mittaamisesta kiinnostuneet IAB:n jäsenyritysten edustajat.
Uudistunut mittaustyöryhmä toimii task force -mallisesti. Sen ensimmäinen projekti on digitaalisen mainonnan tehon mittareiden kartoitus. Projektin tuloksena julkaistaan ohjeistus Mainonnan tehon mittarit -tilaisuudessa vuonna 2015.

Jos haluat mukaan työryhmän toimintaan, ota yhteyttä lotta.heikkeri(at)iab.fi! Uusi työryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran keskiviikkona 21.1. kello 9–11.


IAB Finland toivottaa hyvää joulua!

Kuluneen vuoden aikana on tapahtunut paljon niin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin saralla kuin IAB-yhteisössä. Tuhannet kiitokset kaikille aktiivisille jäsenyrityksillemme, asiantuntemustaan auliisti jakaneille ammattilaisille sekä tapahtumissa tapaamillemme osaajille!

Vuonna 2015 on luvassa aktiivista ja antoisaa työryhmätoimintaa, mielenkiintoisia seminaareja sekä julkaisuja tärkeistä aiheista.

Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!
Birgitta, Lotta ja Minna

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!