
Iso-Britanniassa verkkomainonta kasvoi 12,5 % lähes 6,4 miljardiin euroon vuonna 2012
Mobiilimainonnan kasvu Iso-Britanniassa on huimaa – se kattaa jo 10 % koko verkkomainonnan kokonaisuudesta. Vuonna 2009 mobiilin osuus kokonaisuudesta oli 1,1 %. Muita kovia nousijoita ovat muun maailman tyyliin videomainonta, joka kasvoi 46 % ja sosiaalisen median mainonta, jonka kasvuprosentti on 24.
Vuonna 2002 Iso-Britanniassa verkkomainontaan käytettiin 200 milj. £ (n. 230 milj. €), ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin luku on tavoittanut 5,5 miljardin £ (n. 6,4 mrd. €) rajan.
Display-mainonta kasvoi vuodentakaiseen verrattaessa 12,4 %. Video- ja some-mainonnan vauhdittaman displayn osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 24 %.
Hakumainonta kasvoi 14,5 % ja sen osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 58 %.
Luokiteltujen ilmoitusten kasvu jäi 6,3 %:in, mutta sillä on yhä vahva 16 %:n osuus koko verkkomainonnasta.
21.03.2023
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää03.02.2023
Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022
Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).
lue lisää13.01.2023
IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus
IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.
lue lisää