Icon
Iso-Britanniassa verkkomainonta kasvoi 12,5 % lähes 6,4 miljardiin euroon vuonna 2012 Uutiset ja tiedotteet

Iso-Britanniassa verkkomainonta kasvoi 12,5 % lähes 6,4 miljardiin euroon vuonna 2012

18.04.2013

Mobiilimainonnan kasvu Iso-Britanniassa on huimaa – se kattaa jo 10 % koko verkkomainonnan kokonaisuudesta. Vuonna 2009 mobiilin osuus kokonaisuudesta oli 1,1 %. Muita kovia nousijoita ovat muun maailman tyyliin videomainonta, joka kasvoi 46 % ja sosiaalisen median mainonta, jonka kasvuprosentti on 24.

Vuonna 2002 Iso-Britanniassa verkkomainontaan käytettiin 200 milj. £ (n. 230 milj. €), ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin luku on tavoittanut 5,5 miljardin £ (n. 6,4 mrd. €) rajan.

Display-mainonta kasvoi vuodentakaiseen verrattaessa 12,4 %. Video- ja some-mainonnan vauhdittaman displayn osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 24 %.

Hakumainonta kasvoi 14,5 % ja sen osuus verkkomainonnan kokonaisuudesta on 58 %.

Luokiteltujen ilmoitusten kasvu jäi 6,3 %:in, mutta sillä on yhä vahva 16 %:n osuus koko verkkomainonnasta.

Lue lisää

Lataa koko raportti

markkinaluvutverkkomainontaIAB FinlandiabfinlandIAB Europemediamainontadigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiadigimainontakantarAdExohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!