
IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus
Lehdistötiedote
IAB Finlandille uusi puheenjohtaja ja hallitus
Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland sai uuden hallituksen puheenjohtajan yhdistyksen vuosikokouksessa 15.3.2016. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja monimuotoistuvasta digitaalisesta markkinoinnista.
IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa tiistaina 15.3.2016. Hallituksen muodostaa kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.
”Suomi on nousemassa digitaalisen markkinoinnin maaksi. Tarvitaan paljon ponnisteluja, jotta yritykset osaavat hyödyntää digitaalista mainontaa tehokkaasti liiketoiminnassaan. Digitaalinen mainonta tuo Suomessa nyt neljänneksen mainospanostuksista. Muissa Pohjoismaissa osuus on vastaavasti 32–46 prosenttia. Haluamme olla auttamassa suomalaisia yrityksiä menestymään”, kertoo IAB Finlandin hallituksen uusi puheenjohtaja Sini Kervinen.
IAB Finlandin vuoden 2016 fokusalueina tulee olemaan IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Menestyksellisesti aloitettu digimediamyyjien sertifiointi-ohjelma sekä aktiivisten työryhmien luomat oppaat, suositukset ja ohjeistukset tulevat edistämään tätä kehitystä. Digitaalisen mainonnan laatutekijöihin tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tarttumalla mm. käyttäjäkokemusta heikentäviin ilmiöihin. Laatukysymykset ovat asialistalla useassa työryhmässä mm. ohjelmallisen ostamisen- ja Ad Blocking -ryhmissä.
”IAB on vakiinnuttanut asemansa alan kehittäjänä. On tärkeää, että yhteistyötä tehdään yhä enenevässä määrin eri toimijoiden, liittojen ja järjestöjen sekä yritysten ja yhteisöjen välillä. Markkinointiviestinnän menestyksellinen toteuttaminen vaatii uusia ja erityistä taitoja integroida eri markkinoinnin osa-alueet toimivaksi kokonaisuudeksi. IAB:n vahvuutena on sen kattava ja monimuotoinen jäsenkunta. Toivotamme kaikki digitaalisen markkinoinnin parissa toimivat yritykset tervetulleeksi IAB yhteisöön”, kommentoi toiminnanjohtaja Birgitta Takala.
IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2016
Mediajäsenet
Sini Kervinen, Aller Media Oy, puheenjohtaja
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Johanna Vartiainen, Alma Media Oyj
Jussi Luhtasela, Google Finland Oy
Kirsi Hakaniemi, Keskisuomalainen Oyj
Jere Teutari, MTV Oy
Muut jäsenet
Tommi Malmivaara, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy
Jukka Sundquist, Klikkicom Oy
Outi Nylund, Kesko Oyj
Riikka Järvinen, DNA Oy
Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Sini Kervinen, hallituksen puheenjohtaja, Aller Media Oy, 040 740 4177, etunimi.sukunimi(at)aller.com
IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu noin sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimusyrityksiä, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.
24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää