Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?
Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.
Tapahtumassa jaettiin konkreettisia vinkkejä kuluttajien tavoittamiseen muuttuvassa markkinassa, opimme onnistuneen mainonnan saloja asuntoportaaleissa ja kuulimme paneelissa asiantuntijoiden näkemyksiä markkinoinnin merkityksestä asumisen toimialalla.
Tämä tapahtumatallenne on suunnattu erityisesti kaikille asumisen toimialalla markkinointia tekeville. Tervetuloa inspiroitumaan!
Ohjelma:
Vinkit kuluttajien tavoittamiseen tulevaisuudessa - Pasi Raassina | IAB Finland
Miten tavoitat kuluttajat jatkossa muuttuvassa mediamarkkinassa hyödyntäen oikeaa kontekstia ja dataa? Miten konteksti ja oikea hetki vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen ja parempaan vastaanotettavuuteen?
Onnistuneen mainonnan avaimet asuntoportaalissa - Otto Lindh & Janne Raitasola | Oikotie Asunnot (lataa prese)
Oikotien ammattilaiset käyvät läpi käytännön esimerkkien kautta miten mainontaa kannattaa Oikotien sivuilla tehdä ja miten tavoitat juuri sinulle oikean kohderyhmän. Esimerkkejä löytyy eri näkökulmista ja tavoitteista asumisen toimialalla.
Keskustelu: Markkinoinnin merkitys asumisen toimialalla - Pasi Raassina | IAB Finland kanssa keskustelemassa vuokrapuolelta Laura Laamanen | SATO, välittäjäpuolelta Matias Suhonen | RE/MAX ja rakennuttajan puolelta Hanne Miettinen | EKE
Q&A
Artikkeli
Kvartaalitiedotteet
Uutiset
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää