Tallenne: Master Your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 24
Tervetuloa katsomaan tallennetta IAB Finlandin vuoden 2024 tapahtumavuoden avauksesta!
Master your GDPR -webinaarissamme joukko Suomen eturivin tietosuoja-asiantuntijoita opasti osallistujia syventymään GDPR:n, evästehyväksyntöjen, tekoälyn ja monien muiden tietosuojakysymysten monimutkaiseen maailmaan. Tapahtumamme kohokohtana oli Media-alan tutkimussäätiön rahoittaman ja IAB Finlandin sekä Kantarin toteuttaman "Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024" -tutkimuksen julkaisu.
"Internet ilman kohdennettua mainontaa" -tutkimus, joka nyt toteutettiin toistamiseen, on saavuttanut suuren suosion; vuoden 2022 tutkimus keräsi noin 1 000 latausta ja houkutteli yli 700 kiinnostunutta osallistujaa lanseeraustapahtumaan. Tänä vuonna tutkimuksessa keskityttiin päivittämään tietoja kuluttajien näkemyksistä verkkoyksityisyyteen, maksuhalukkuuteen sisällöistä datan tai rahan muodossa, sekä uutena aiheena evästehyväksyntöjen taustatekijöihin ja sivustotyyppeihin, joille hyväksynnät ovat yleisempiä. Lisäksi tutkimus valotti adblockerien käyttöä, maksuvalmiutta digitaalisen sisällön suhteen ja kuluttajien ymmärrystä evästeistä.
Webinaarissa syvennyttiin myös EU-tason lainsäädäntöhankkeisiin kuten DMA:han, DSA:han, AI Actiin ja yhteisrekisterinpitäjyyden merkitykseen.
Tämä webinaari oli suunnattu kaikille digitaalisessa ympäristössä toimiville asiantuntijoille ja yrityksille, oli rooli sitten julkaisijana, mainostajana, toimenpiteiden tuottajana tai palveluiden ostajana.
Käy lataamassa Internet ilman kodennettua mainontaa -tutkimuksen tulokset itsellesi TÄSTÄ.
Ohjelma
Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 - Pasi Raassina | IAB Finland & Pami Bergman | Kantar (lataa prese)
Uusia vaatimuksia suostumustenhallintaan? – vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin - Jouni Weckman | Gravito (lataa prese)
Benefits and challenges of joint controllership and is the industry ready for a shift? - Elena Turtureanu | Adform (lataa prese)
AI Act – Getting Practical - Maria Koskinen | Saidot (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?
lue lisää09.09.2024
LIVESTRIIMI: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan
Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?
lue lisää27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää