Icon
Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi Uutiset & blogi

Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi

06.04.2023

Monet asiat markkinoinnissa muuttuu, mutta kohdentamisen aika ei ole ohi. Huhtikuun seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ja asiaa tulevaisuuden kohderyhmistä ja kohdentamisen mahdollisuuksista.

Seminaarissa kuulimme Mainonnan kohdentamisen nykytila -kyselyn tuloksia: Millaisia kohdentamisen keinoja suomalaiset mainostajat hyödyntävät digimainonnan personoinnissa ja miten kohdennettu mainonta toimii ja miten Alma vastaa kohdentamisen tämän päivän ja huomisen haasteisiin? Pohdimme miltä kohdentaminen ja erilaiset kohderyhmät näyttävät tulevaisuudessa sekä kuulemme vastauksia kysymykseen mitä uusia mahdollisuuksia tosielämässä tapahtuva digitaalinen, dataohjattu mainonta tuo brändeille. Tulevaisuuden kohderyhmät ovat olleet keskuudessamme jo pitkään, mutta miksi emme tavoita heitä? Seminaarissa tarjosimme eväitä kohderyhmien tavoittamiseen.

Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?

Lavalle nousivat puhumaan Alma, FreeWheel, Tulos Helsinki, Clear Channel, Playable ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma

Ohjelma

9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula, IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut

9:15 Kohdentaminen nyt! - Sampo Koskinen & Jenna Kärki / Alma Mediaratkaisut (lataa prese)

9:35 IAB Studio: Kohdentamisen aika ei ole ohi - Haastattelijana Pasi Raassina / IAB Finland ja vieraana Sampo Koskinen / Alma Mediaratkaisut ja Sanna Myller / LähiTapiola

9:55 Please believe the hype! - Sampo Karpo / Tulos Helsinki (lataa prese)

10:15 Effective digital advertising without 1st party data- Sandra Österberg & Maximilien Delahousse / FreeWheel (lataa prese)

10:35 Tulevaisuuden kohdentaminen: kontekstuaalisuus on vaikuttavinta tosielämässä - Case HelsinkiMissio - Tuomas Kurki / Clear Channel & Hanna Koskenkangas / HelsinkiMissio (lataa prese)

10:55 Kuulutko asiakkaasi kohderyhmään? - Case Kesko: Näin pelillistämällä on voitettu paikka asiakkaiden sydämissä - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)

11:15 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut

 

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää