Icon
Suomelle paikka IAB Europen hallituksesta Uutiset & blogi

Suomelle paikka IAB Europen hallituksesta

04.06.2019

IAB Finland on valittu ensimmäistä kertaa historiassa Euroopan-kattojärjestön hallitukseen.

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.
- IAB Finland on osallistunut aktiivisesti esimerkiksi GDPR:n käytännön soveltamisen digitaalisessa mainonnassa mahdollistavan TCF-standardin kehitystyöhön. Suomen digimarkkinan osaamista ja mutkatonta lähestymistä arvostetaan myös eurooppalaisten kollegojen keskuudessa, kiittelee IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.
Nyt aloittava uusi hallitus jatkaa privacy-ratkaisujen kehittämistä sekä haluaa lisätä toimialan läpinäkyvyyttä ja kasvattaa yhteistä osaamista.
- Upeaa päästä viemään Suomea ja suomalaista osaamista aktiivisemmin mukaan IAB Europen toimintaan ja vahvistaa samalla Suomen suhteita muihin maihin. Uskon, että tiivistyvä yhteistyö palvelee kaikkia osapuolia. Meillä on varmasti paljon opittavaa suuremmilta markkinoilta, mutta myös paljon annettavaa hienosti toimivalta kotimaiselta markkinaltamme. Vaikka olemme pieni kansa, riittää osaamista, innovaatioita ja hyvää tekemisen meininkiä vietäväksi, Varsovasta tavoitettu Kokkonen kommentoi.

IAB Europen hallituksessa Suomea edustava Petri Kokkonen on IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja ja Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(at)iab.fi
Petri Kokkonen, IAB:n hallituksen puheenjohtaja, 040 833 5077, petri.kokkonen(at)relevant.fi

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää