Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota

13.10.2020

Kaupallinen yhteistyö Coco Invest

KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?

Mira Vaurulan vieraana studiossa Jouni Koistinen, Strategist & CMO with a Chief Growth Officer attitude Coco Investiltä ja Eliisa Puikkonen, Head of Online Growth Elisalta. Aiheena on vaatimattomasti ”Digitaalisen asiakaspolun ja markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen”. Markkinoinnin automaatio teemana houkuttelee usein puhumaan teknologiasta, mutta tällä kertaa keskustelemme enemmän ideologiasta teknologioiden taustalla. Keskeisintä markkinoinnin automaatiossa on nimittäin itse asiakas. Tiedätkö mitä juuri sinun asiakkaasi haluaa ja hakee?

IAB Finland on koostanut Jounin kanssa yhdessä koulutuksen auttamaan konkreettisesti näissä kysymyksissä ja haasteissa. Koulutuksessa valmennamme sinut käsikirjoittamaan digitaalisen asiakaspolun, jotta voit lanseerata ja optimoida luottamuksella. Käymme läpi yhdeksän vaiheisen prosessin, jossa rakennat yhden asiakaspolun valitsemastasi sisältöteemasta, joka voi olla tuote tai palvelu. Työmalli on teknologiavapaa eli emme kirjoita “järjestelmälle” vaan teemme tämän sinun tulevalle asiakkaalle. Jos aihe on työpöydälläsi ja kolahtaa, niin lue lisää koulutuksesta.

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

"Peräpeiliin katsominen ei ole huono – sieltä voi oppia" - Eliisa Puikkonen

"Pitää ymmärtää, että kaikkeen dataan liittyy myös vastuu ja tietyt velvollisuudet" - Jouni Koistinen

"Data ja teknologia palvelee meitä ja on meidän apuvälineitä, jos ne johtaa suuntaa, niin silloin mennään metsään" - Mira Vaurula

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Coco Invest.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

17.04.2025

KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?

lue lisää