
Tallenne: Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla
Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutuswebinaarin tallenteen pariin. Syvennyimme tallenteessa siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.
Niclas Kevin, Teadsin Suomen maajohtaja, avasi tilaisuuden keskustelemalla IAB Finlandin Pasi Raassinan kanssa digitaalisen mainonnan nykytilasta Suomessa ja Teadsin asemasta tällä markkinalla. Ludwig Möckel, Senior Creative Strategist - Teads Studio, kertoi omassa puheenvuorossaan, miten mainosten optimointi attentionin suhteen, hyödyntäen tekoälyä, voi parantaa kampanjoiden tehokkuutta. Ludwig kertoi myös esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä, joissa huomio on ollut kampanjoiden keskiössä.
Tämä tilaisuus tarjosi käytännön oppeja huomion optimoinnista tekoälyn avulla ja kampanjoiden tehokkuuden parantamisesta.
Ohjelma
Alkusanat - Miksi Teads tulee Suomen digimarkkinoinnin kentälle - Pasi Raassina | IAB Finland ja Niclas Kevin | Teads
Creative Optimization Maximizes Attention - Ludwig Möckel | Teads (lataa prese)
Q&A
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää