Icon
Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa. Markkinaluvut

Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa.

27.04.2023

Maailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi?

Aiheena on mainonnan huomaamisen kasvanut merkitys, ja siihen pureutunut tuore Attention Economy -tutkimus, jonka on teettänyt markkinoinnin konsultointi- ja toimistoverkosto dentsu.

Silmänliiketeknologiaan pohjautuvan Attention Economy -tutkimuksen tavoitteena on ollut selvittää, millainen mainonta huomataan, ja erityisesti, miten aktiivinen huomaaminen vaikuttaa mainonnan tehoon ja vaikuttavuuteen. Globaalin tutkimuksen löydökset ovat puhuttaneet koko markkinointialaa tänä vuonna. Webinaarissa esittelemme Attention Economy -tutkimuksen keskeiset löydökset ja kerromme, miten tuoda ne osaksi markkinointiviestinnän suunnittelua.

Agendalla:

  • Mainonta on rikki. Mainonnan muistaminen ja vaikuttavuus ovat laskussa.
  • Huomaaminen (attention), mitä olemme oppineet tähän mennessä.
  • Mistä huomaaminen (attention) muodostuu?
  • Kuinka varmistan, että mainontani huomataan? 

 

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!