
Tallenne: Digitaalisen telkkarin mahdollisuudet mainostajalle
Digitaalinen televisio mainostajan näkökulmasta – katso webinaaritallenne!
IAB Finlandin ja Digitan järjestämä webinaari tarjosi kattavan katsauksen digitaalisen television tarjoamiin mahdollisuuksiin mainostajille. Tallenteelta pääset kuulemaan asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, kuinka HD-siirtymä, kasvava ison ruudun kulutus ja HybridiTV:n innovatiiviset ratkaisut voivat luoda lisäarvoa niin brändeille kuin kuluttajille.
Webinaarin sisältö:
🔹 HD-siirtymän vaikutukset – Miten digitaalisen television kehitys muuttaa mediamarkkinaa ja avaa uusia mahdollisuuksia mainostajille?
🔹 Liikkuvan kuvan rooli markkinoinnissa – Kuinka ison ruudun katselu voi tehostaa brändiviestintää ja luoda vaikuttavampia kuluttajakokemuksia?
🔹 Case-esimerkit käytännöstä – Konkreettisia esimerkkejä siitä, miten HybridiTV-teknologiaa on jo hyödynnetty onnistuneesti mainonnassa.
Tallenteen avulla saat arvokkaita oivalluksia ja työkaluja digitaalisen television hyödyntämiseen markkinoinnissa sekä näkymän tulevaisuuden trendeihin.
Katso tallenne ja ota kaikki hyöty irti digitaalisen television mahdollisuuksista!
Ohjelma:
Alkusanat - Pasi Raaasina | IAB Finland & Jani Saari | Digita
Mainostajalle lisäbuustia HD-siirtymästä - Jani Saari | Digita (lataa prese)
Liikkuvan kuvan merkitys brändeille tulevaisuudessa - Teemu Suutari | OMD (lataa prese)
HybridiTV:n case-esimerkkejä - Jari Karhu | Digita (lataa prese)
Q&A
11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää