Icon
IAB Studio: Mikä on TCF ja miksi se on uutisissa? Markkinaluvut

IAB Studio: Mikä on TCF ja miksi se on uutisissa?

25.03.2022 | iab

IAB Studiossa puhuttiin tällä kertaa IAB:n Miran & Pasin sekä Relevant Digitalin Petri Kokkosen kanssa TCF:stä ja erityisesti siitä, miksi TCF on ollut uutisissa alkuvuoden aikana.

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on IAB Europen ja sen jäsenyritysten yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa digitaalisen datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja sen välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille.

TCF on ollut viime viikkoina esillä uutisissa, sillä Belgian tietosuojaviranomainen APD antoi 2.2.2022 IAB Europelle langettavan päätöksen sekä 250 000 € sakot GDPR-rikkeistä nimenomaan TCF-standardiin liittyen.

Kuuntele IAB Studiosta miksi näin on käynyt, mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan ja miten runsaslukuisten suomalaisten TCF-käyttäjien tulee toimia tämänhetkisestä tilanteesta.

Haluatko pysyä mukana digimarkkinoinnin ja TCF:m tulevista kiemuroista? Tilaa tästä IAB Finlandin uutiskirje.

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!