Icon
IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen Markkinaluvut

IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen

30.11.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Ocean Outdoor Finland ja Jukka Leskinen.

Jukka Leskinen, Country Manager, OCEAN OUTDOOR FINLAND

Kerro hieman itsestäsi ja Ocean Outdoorista yrityksenä?

Ocean Outdoor Finland on Suomessa 100% digitaalinen toimija ja olemme keskittyneet erityisesti kauppakeskusten digitaaliseen ulkomainontaan. Tällä hetkellä toimimme valtakunnallisesti Helsingistä Rovaniemelle 15 eri kaupungissa 25 kauppakeskuksella tarjoten asiakkaille monta erilaista tapaa kohdata ostovoimainen yleisö. Olen itse toiminut markkinoinnin ja median parissa toistakymmentä vuotta, joista Sanomalla ehti kulua reilu kymmenen vuotta eri tehtävissä ja nyt viimeisen vuoden Ocean Outdoorin maajohtajana.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Odotan IAB yhteistyöltä ennen kaikkea puolueetonta kanssakäymistä digitaalisen ulkomainonnan parissa, missä pääsemme yhdessä jakamaan, oppimaan ja puolesta puhumaan mitä valovoimaisimman mediaryhmän parissa.
Entä mitä Ocean Outdoor aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Pyrimme tuomaan uusia näkökulmia ja oppeja digitaalisesta ulkomainonnasta, mitä olemme mahdollisesti huomanneet esimerkiksi Ruotsin tai Englannin markkinasta.

Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Ocean Outdoorin työpöydällä?

Olemme juuri lanseeranneet ensimmäisenä Suomessa kolmiulotteista teknologiaa hyödyntävän DeepScreenin, joka tuo täysin uusia vaikuttamisen mahdollisuuksia DOOH kampanjoihin. Tämän lisäksi pyrimme tuomaan ohjelmallisen ostamisen mahdolliseksi koko pohjoismaisella Ocean tasolla. Tämä tuo monelle kansainväliselle brändille loistavan mahdollisuuden näkyä laajasti koko Skandimarkkinalla.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Itselle varmaan paras tapaa palautumiseen syksyn pimetessä on pitää työkone kiinni mahdollisimman hyvin, sytyttää kynttilä ja avata hyvä vanhan maailman punaviini. Hektisen työn ohella on hyvä pitää jostain perinteikkäästä kiinni ja minulle se on Bordeaux tai Barolo :)

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!