
IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Ocean Outdoor Finland ja Jukka Leskinen.
![]() |
Jukka Leskinen, Country Manager, OCEAN OUTDOOR FINLAND |
Kerro hieman itsestäsi ja Ocean Outdoorista yrityksenä?
Ocean Outdoor Finland on Suomessa 100% digitaalinen toimija ja olemme keskittyneet erityisesti kauppakeskusten digitaaliseen ulkomainontaan. Tällä hetkellä toimimme valtakunnallisesti Helsingistä Rovaniemelle 15 eri kaupungissa 25 kauppakeskuksella tarjoten asiakkaille monta erilaista tapaa kohdata ostovoimainen yleisö. Olen itse toiminut markkinoinnin ja median parissa toistakymmentä vuotta, joista Sanomalla ehti kulua reilu kymmenen vuotta eri tehtävissä ja nyt viimeisen vuoden Ocean Outdoorin maajohtajana.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Odotan IAB yhteistyöltä ennen kaikkea puolueetonta kanssakäymistä digitaalisen ulkomainonnan parissa, missä pääsemme yhdessä jakamaan, oppimaan ja puolesta puhumaan mitä valovoimaisimman mediaryhmän parissa.
Entä mitä Ocean Outdoor aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Pyrimme tuomaan uusia näkökulmia ja oppeja digitaalisesta ulkomainonnasta, mitä olemme mahdollisesti huomanneet esimerkiksi Ruotsin tai Englannin markkinasta.
Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Ocean Outdoorin työpöydällä?
Olemme juuri lanseeranneet ensimmäisenä Suomessa kolmiulotteista teknologiaa hyödyntävän DeepScreenin, joka tuo täysin uusia vaikuttamisen mahdollisuuksia DOOH kampanjoihin. Tämän lisäksi pyrimme tuomaan ohjelmallisen ostamisen mahdolliseksi koko pohjoismaisella Ocean tasolla. Tämä tuo monelle kansainväliselle brändille loistavan mahdollisuuden näkyä laajasti koko Skandimarkkinalla.
Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Itselle varmaan paras tapaa palautumiseen syksyn pimetessä on pitää työkone kiinni mahdollisimman hyvin, sytyttää kynttilä ja avata hyvä vanhan maailman punaviini. Hektisen työn ohella on hyvä pitää jostain perinteikkäästä kiinni ja minulle se on Bordeaux tai Barolo :)
03.02.2023
Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022
Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).
lue lisää31.08.2022
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.
lue lisää28.01.2022
Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021
Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.
lue lisää22.09.2021
Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.
lue lisää