Icon
IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman Markkinaluvut

IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman

07.01.2025 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Integral Ad Science and Björn Österman

 

 

            Björn Österman, Sales Director, Sweden and Finland

 

Can you tell us a bit about IAS and also about yourself?

Estonian heritage and grew up in the Swedish archipelago as a son to a fisherman. 20 years in the media industry in both tech companies, such as backbone4media, Admeta, IAS and publishing such as Mediaplanet and Egmont. Set up a private ad exchange for Der Spiegel in 2009 just months before the RTB protocol was first made a standard. 

What expectations do you have for collaborating with IAB?

I have been involved with IAB Sweden in several task forces since 2013. I enjoy it because it is a great place to learn, get new perspectives, and discuss industry challenges and opportunities openly and honestly. To be part in evolving the industry that I have been working for so long in and love. 

My expectation is to learn, make new connections and share as much as I can of the insights that I have. 

What does IAS plan to bring to the IAB community?

IAS is a global measurement and optimization company integrated in all of the digital platforms. This means that we track billions of ad impressions every day across the open and proprietary web, meaning that we have insights and cases that are unique. I will share as much as I can to advocate transparency and efficiency in the media space. 

Would you like to share your best tips for recovering after an intense work week?

Not in any specific order but the following works wonders for me.

  • Cooking with some nice music in the background and a good glass of red wine
  • Go for a run, walk or to the gym - is the best medicine 
  • Read a book - I love reading books but do not spend enough time doing it. 

 

 

 

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!