Icon
IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen Markkinaluvut

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

15.11.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

 

 Teemu Martikainen, Tuotevastaava

Kerro hieman Aste Helsingistä sekä myös itsestäsi?

Olemme 140 asiantuntijan yhteisö ja tehtävämme on tehdä asioista entistä sujuvampia, tehokkaampia ja tuottavampia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme yhteistyötä useiden eri brändien, kustantajien, järjestöjen sekä liittojen kanssa.

Omat työtehtävät ovat vaihdelleet vuosien varrella eri asiakkuuksien sekä projektien mukaan. Viime vuodet olen ollut projektien vetovastuussa, kouluttanut erilaisia kokonaisuuksia, sekä ollut auttamassa asiakkaita kehittyvässä ja muuttuvassa median ja markkinoinnin kentässä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Digitalisaation trendit vaikuttavat kaikkeen tekemiseen, prosesseissa suunnittelusta tuotantoon. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme toimivia ja tehokkaita palveluratkaisuja eri käyttötarpeisiin. Arjen sujuvat prosessit edellyttävät systeemistä ajattelua ja monen asian standardointia, automaatiota ja yhdessä sovittuja toimintatapoja. Tähän liittyy myös roolien ja vastuiden selkeät määrittelyt.

IAB:n jäsenenä voimme olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä digimarkkinointia entistä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Tulevaisuuden toimintamallit tulevat sisältämään entistä enemmän eri osaamisten hyödyntämistä verkostoissa, eri kanavissa ja eri tavoilla.IAB:n tarjoamat seminaarit, webinaarit sekä työryhmät mahdollistavat Asteen ammattilaisten mukanaolon, muiden ammattilaisten joukossa. Kuten jokainen yksittäinen tekijä sekä yritys, mekin haluamme kasvaa ja oppia uutta.

Entä mitä Aste Helsinki aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Aste tunnetaan vahvana designin, aineistonhallinnan, prosessien ja tuotannon sekä monenlaisen digikehityksen osaajana. Rakennamme markkinoinnin ja median kokonaisratkaisuja ja olemme innokkaana mukana IAB:n jäsenenä kuuntelemassa, kehittämässä sekä innovoimassa sekä tuomassa omaa näkemystämme.

Vuosi 2023 on jo oven takana, mihin asioihin Aste Helsinki on keskittymässä ensi vuonna?

V. 2023 keskitymme siihen, että asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt palvelukokonaisuudet tuottavat asiakkaalle mahdollisimman hyvän ja tavoitellun lopputuloksen. Tämä voi tarkoittaa monenlaista tekemistä, esim. erilaisten järjestelmien, verkkopalvelujen, integraatioiden, aineisto- ja sisällönhallinnan sekä analytiikan kehittämistä. Niin prosessien, kuin teknisen kehityksen puolelta.

Hyvä asiakaskokemus edellyttää ammattimaisesti tuotettua sisältöä, sekä halutulle julkaisu- markkinointikanavalle sopivan visuaalisen ja houkuttelevan esitystavan. Tähän liittyy oleellisena osana kanavanhallinta, eli tiedämme mikä toimii missäkin. Teknisten prosessien ja yksityiskohtien toimiessa voimme tuottaa asiakkaille ja loppukäyttäjille entistä parempia kokemuksia eri kanavissa.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen

Palautuminen alkaa yleensä hyvällä ruoalla ja juomalla parhaassa seurassa, tietysti sopiva määrä liikuntaa sen vastapainoksi.

Näin saa hyvin ajatukset pois työasioista, jotta on hyvin energinen ennen seuraavan työviikon alkua. : )

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää

06.03.2023

Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.

lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!