Icon
IAB Industry Partnerien jäsenesittely: SOK ja Hannaleena Koskinen Markkinaluvut

IAB Industry Partnerien jäsenesittely: SOK ja Hannaleena Koskinen

12.05.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n Industry Partnereihin paremmin. Ensimmäisenä vuorossa SOK ja Hannaleena Koskinen! 

Hannaleena Koskinen
Vice President | Business Lead

Mitkä asiat ovat teille tärkeitä digimainonnan ja markkinoinnin teemoja vuonna 2022 ja miksi?

Elämme edelleen poikkeuksellisia aikoja, ja haluamme tukea mainostajia siinä että he pystyvät palvelemaan kuluttajia myös markkinoinnillaan. Autamme rakentamaan kuluttajaymmärryksestä käsin palvelevaa, relevanttia markkinointia ja minimoimaan näin markkinointihävikin. Todennamme mainostajalle markkinoinnin tehon aina faktiseen myynti- ja asiakasvaikutukseen saakka - osoitamme, mikä puoli markkinoinnista toimi ja miksi.

Mitä IAB:n Industry Partneruus merkitsee teidän yrityksellenne?

Pääsemme osaksi kotimaisten ja kansainvälisten digiammattilaisten verkostoa. Ammennamme oppeja ja jaamme parhaita käytäntöjä mm. asiakasymmärrysvetoisen, mitattavan markkinoinnin osalta. Pyrimme osana IAB:ta vaikuttamaan myös suomalaisen digimarkkinoinnin tulevaisuuteen. Lisäksi hyödynnämme IAB:n koulutustarjontaa henkilöstömme osaamisen parantamisessa.

Miten yhteistyö IAB:n kanssa näkyy konkreettisesti teidän yrityksessänne?

Tuotamme sisältöä ja näkökulmia IAB:n kanaviin suomalaisesta kaupan mediasta, asiakasymmärrysvetoisesta markkinoinnista, datan hyödyntämisestä ja mitattavuudesta. Osallistumme IAB:n tilaisuuksiin sekä puhujina että vieraina, vahva suositus niille. Pyrimme vaikuttamaan suomalaisen digimarkkinoinnin osaamistasoon ja tulevaisuuteen myös IAB:n hallituksesta käsin.

Vielä lopuksi kerrotko vinkkisi, kuinka palaudut intensiivisen työviikon jälkeen?

Paras keino palautua itselleni on sekä työviikon aikana että sen jälkeen liikunta. Harrastan kilpatanssia arvokisajoukkuetasolla (showdance). Tämän lisäksi treenaan voimannostoa tavoitteellisesti PT:n kanssa. Olenkin aina valmis vaihtamaan treeni- ja ravintovinkkejä!

Smart Marketing on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. Tuomme brändit ja asiakkaat lähemmäksi toisiaan tarjoten syvällisen asiakasymmärryksemme pohjalta mainostajia hyödyttäviä, lähes jokaisen suomalaisen tavoittavia, mitattavia ja aidosti kuluttajien tarpeisiin kohdennettavia markkinointitoimenpiteitä S-ryhmän eri kanavissa.”

Seuraa Smart Marketingia myös sosiaalisessa mediassa: Facebook & Instagram

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!