Icon
Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy Uutiset & blogi

Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy

10.03.2015

Brändi digimainonnan keskiöön

Mainonnan teho ja brändimainonnan vahvistaminen digitaalisessa ympäristössä ovat kevään kuumia aiheita Euroopassa. Mainostajista yli 80 prosenttia haluaisi ymmärtää paremmin, miten digissä voidaan tehdä brändimainontaa, selvisi IAB Europen tuoreessa kyselyssä.

IAB Europe lanseerasi tällä viikolla mainonnan tehon mittaamiseen keskittyvän case-kirjaston. The Library of Ad Effectiveness Case Studies -kokoelmasta löytyy mielenkiintoisia esimerkkejä tehokkaasta online-brändimainonnasta ympäri Eurooppaa. Kirjastossa on niin mobiili- ja videototeutuksia, monikanavaista mainontaa kuin ohjelmallisesti ostettua mainontaa. Casekirjaston kasvattaminen jatkuu edelleen, ja IAB Finlandin jäsenet voivat lähettää omia kampanjoitaan ehdolle osoitteeseen puffett@iabeurope.eu.

Muista myös IAB Europen Viewable Impressions White Paper!

Mainonnan tehon mittaamiseen paneudutaan tänä vuonna myös Suomessa. IAB Finlandin uudistuneen mittaustyöryhmän toiminta on päässyt hyvään vauhtiin, ja mielenkiintoisia keskustelunavauksia on luvassa pitkin vuotta!

Jäsenhinnalla Interactiin ja Gulltaggeniin

Interact-kongressi järjestetään tänä vuonna Berliinissä 19.-21.5. IAB Europen vuoden päätapahtumassa kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, julkistetaan Euroopan mainosmäärät keräävä AdEx-tutkimus sekä juhlitaan maanosan parhaita digicaseja. Puhujiksi ovat varmistuneet mm. WPP:n toimitusjohtaja Sir Martin Sorrell sekä The Huffington Postin toimitusjohtaja Jimmy Maymann.

Lähde mukaan IAB Finlandin delegaatioon! IAB:n jäsenet saavat 15 % alennusta kongressilipuista koodilla IABEU2015. Kerrothan myös IAB:n toimistolle lähdöstäsi osoitteeseen lotta.heikkeri@iab.fi, niin tiedämme keitä Suomen-delegaatioon kuuluu.

Norjan suurin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tapahtuma Gulltaggen järjestetään 28.-29.4. Oslossa teemalla "Celebrating all things digital". IAB Finlandin jäsenenä pääset englanninkieliseen konferenssiin etuhinnalla: kaksipäiväinen tapahtuma ja yksi yö hotellissa 9000 norjan kruunua (noin 1050 euroa, normaalihinta 12 500 NOK eli 1450 euroa). Lisätiedot IAB-edusta täältä.

Jäsen! Etkö saa jäsenkirjeitä ja muita IAB:n tiedotteita sähköpostiisi? Laita yhteystietosi osoitteeseen toimisto(at)iab.fi, niin lisäämme sinut postituslistalle!

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

28.01.2022

Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

29.10.2021

Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana

Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää