Icon
Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä? IABlogi

Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä?

14.03.2018 | IABvieras

Bussista purkautuu kymmeniä lapsia eri kansallisuuksista. Hymyilevät lapset ryntäävät metriseen lumihankeen peuhaamaan ja riemuitsemaan. Aktiivinen elämäntyyli yhdistää yli 40 perhettä eri puolilta maailmaa, jotka ulkovaatemerkki Reima on kutsunut Rukalle kokemaan liikunnan riemua ja jakamaan kokemuksiaan digitaalisissa kanavissaan.

Yhteisöllisyyden aikakaudella aktiivisten kuluttajien ja mikrovaikuttajien viestit ovat yritysten mainontaa vahvempia tapoja inspiroida ja viedä brändiviestiä maailmalle uskoo Reiman markkinointijohtaja Topi Lintukangas.

PING Helsinki on ollut mukana toteuttamassa Reiman Kidventure -kampanjaa ja välittämässä Reiman viestiä vaikuttajien kautta kymmenille miljoonille ihmisille ympäri maailman.

Tarinat ihmiseltä ihmiselle ratkaisevat

Me PING Helsingissä uskomme, että jatkuvasti muuttuvassa mediaympäristössä jyvät akanoista erottaa nimenomaan Human 2 Human -markkinointi: tarinat, sisällöt ja viestit ihmiseltä ihmiselle. Sosiaalisessa mediassa hyvinkin nopeasti ja globaalisti leviävät keskustelut eivät ole entiseen tapaan hallittavissa. Toisaalta oikeanlaisten vaikuttajien avulla voidaan lyhyessä ajassa saavuttaa merkittävää vaikuttavuutta halutussa kohdeyleisössä, kuten Reiman ennakkoluuloton esimerkki osoittaa.

Asetelma on mielenkiintoinen ja se tarjoaa ketterille ja rohkeille yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Kuka osaa tunnistaa relevantit vaikuttajat ja tehdä yhteistyötä, joka muuttuu oikeasti liiketoiminnaksi? Miten yhteistyötä tulisi mitata? Minkälaisia tavoitteita asettaa? Miten hyödyntää vauhdilla kehittyvää teknologiaa ja markkinoinnin automatisaatiota? Mikä on perinteisten medioiden rooli tässä palapelissä, kun yhä useampi yritys ryhtyy luomaan ja johtamaan omia yleisöitään muodostaen omia medioita?

Näihin kysymyksiin PING Helsinki haluaa yhdessä laajan asiantuntijoista ja kumppaniyrityksistä koostuvan verkoston kanssa tarjota vastauksia, ratkaisuja ja ennakkoluulottomia ideoita.

Oletko valmis kohtaamaan sisäisen Business Hippiesi?

PING Festival 8.5.2018 tuo Helsinkiin joukon eturivin digitaalisen Human to Human markkinoinnin osaajia Suomesta ja maailmalta. Keynote puhujien joukossa nähdään mm. futuristi Anne Lise Kjaer sekä brändistrategi Nick Westergaard. Toivotamme Sinut tervetulleeksi mukaan PING Helsingin tapahtumiin sekä Facebook-yhteisöömme keskustelemaan mikrovaikuttajista, kehittämään monipuolisempaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja tuomaan vaikuttajamarkkinointi osaksi liiketoimintastrategiaa. Haluamme auttaa yritystänne kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat teille relevantteja - niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Tarjoamme IAB:n jäsenille etuhintaisen lipun 590 € (norm. 650 €). Lunasta lippusi tästä!

Halataan viimeistään toukokuun PING Festivalissa.

Kirjoittaja Inna-Pirjetta Lahti on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsingin perustaja, perhematkailubloggaaja (www.lapsiperheenmatkat.fi) ja työmatkapyöräilijä. Hän uskoo liiketoiminnan tuloksellisuuden perustuvan aitoihin kohtaamisiin, yhdessä koettuihin elämyksiin sekä koskettaviin sisältöihin.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää