Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!

IAB Europen ja IAB Tech Labin valmistelussa olevan TCF:n (The Transparency & Consent Framework) versio 2.0 on nyt avattu vapaasti kommentoitavaksi. Kyseessä on viime vuonna voimaan tulleen GDPR:n mukaisen digitaalisista palveluista kerättyihin lupiin eli konsentteihin liittyvän yhteisen toimintatavan luominen. Lue lisää IAB Europen englanninkielisestä tiedotteesta!
Monikansallinen TCF-ohjausryhmä koostuu Euroopan johtavista julkaisijoista, teknologian tuottajista ja muista digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehitykseen vaikuttavista kaupallisista toimijoista. Ohjausryhmä on työskennellyt yhdessä IAB Tech Labin kanssa ja nyt TCF:n versio 2.0 on avattu kaikille vapaasti kommentoitavaksi. Myös IAB Finlandin jäsenten näkemystä kaivataan. Kotimaisen markkinan positiivinen kehitys edellyttää alan asiantuntijoidemme aktiivisuutta koko Eurooppaa koskevassa kehitystyössä.
Rekisteröidy kommentoijaksi heti – aikaa kommentointiin on 25. toukokuuta 2019 asti!
Hyvä jäsen, etkö päässyt IAB Finlandin TCF-aamuun 9.4.2019? Lataa seminaarin esitykset täältä!
12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?
Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää