
Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!
IAB Europen ja IAB Tech Labin valmistelussa olevan TCF:n (The Transparency & Consent Framework) versio 2.0 on nyt avattu vapaasti kommentoitavaksi. Kyseessä on viime vuonna voimaan tulleen GDPR:n mukaisen digitaalisista palveluista kerättyihin lupiin eli konsentteihin liittyvän yhteisen toimintatavan luominen. Lue lisää IAB Europen englanninkielisestä tiedotteesta!
Monikansallinen TCF-ohjausryhmä koostuu Euroopan johtavista julkaisijoista, teknologian tuottajista ja muista digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehitykseen vaikuttavista kaupallisista toimijoista. Ohjausryhmä on työskennellyt yhdessä IAB Tech Labin kanssa ja nyt TCF:n versio 2.0 on avattu kaikille vapaasti kommentoitavaksi. Myös IAB Finlandin jäsenten näkemystä kaivataan. Kotimaisen markkinan positiivinen kehitys edellyttää alan asiantuntijoidemme aktiivisuutta koko Eurooppaa koskevassa kehitystyössä.
Rekisteröidy kommentoijaksi heti – aikaa kommentointiin on 25. toukokuuta 2019 asti!
Hyvä jäsen, etkö päässyt IAB Finlandin TCF-aamuun 9.4.2019? Lataa seminaarin esitykset täältä!
06.02.2025
Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025?
Muistaako kukaan viime vuodelle ennustettuja mediatrendejä ja "ennusteita"? Todennäköisesti suurin osa osaisi sanoa AI:n, mutta mitä muuta? Kuinka monelle trendille tai ennusteelle annetaan aito mahdollisuus toteutua yhden vuoden aikana - nopeasti ohi menevässä vuodessa.
lue lisää06.02.2025
Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2
Pelimainonnan ympärillä pyörii edelleen sitkeitä myyttejä, jotka eivät vastaa tämän päivän digitaalisen pelaamisen todellisuutta. Vaikka gaming-mainonta on jo vakiinnuttanut paikkansa tehokkaana markkinointikanavana, monet brändit saattavat yhä aliarvioida sen monipuolisuuden ja kohderyhmien laajuuden. Pelaaminen ei ole enää vain nuorten harrastus, eikä pelimainonta rajoitu vain tiettyihin genreihin tai alustoihin. Tässä artikkelissa jatkamme yleisten harhaluulojen purkamista ja tuomme esiin pelimainonnan kehittyviä mahdollisuuksia, jotka tarjoavat brändeille entistä tehokkaampia tapoja tavoittaa ja sitouttaa yleisöjä.
lue lisää23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää