Icon
Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi! IABlogi

Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!

26.04.2019

IAB Europen ja IAB Tech Labin valmistelussa olevan TCF:n (The Transparency & Consent Framework) versio 2.0 on nyt avattu vapaasti kommentoitavaksi. Kyseessä on viime vuonna voimaan tulleen GDPR:n mukaisen digitaalisista palveluista kerättyihin lupiin eli konsentteihin liittyvän yhteisen toimintatavan luominen. Lue lisää IAB Europen englanninkielisestä tiedotteesta!

Monikansallinen TCF-ohjausryhmä koostuu Euroopan johtavista julkaisijoista, teknologian tuottajista ja muista digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehitykseen vaikuttavista kaupallisista toimijoista. Ohjausryhmä on työskennellyt yhdessä IAB Tech Labin kanssa ja nyt TCF:n versio 2.0 on avattu kaikille vapaasti kommentoitavaksi. Myös IAB Finlandin jäsenten näkemystä kaivataan. Kotimaisen markkinan positiivinen kehitys edellyttää alan asiantuntijoidemme aktiivisuutta koko Eurooppaa koskevassa kehitystyössä.

Rekisteröidy kommentoijaksi heti – aikaa kommentointiin on 25. toukokuuta 2019 asti!

Hyvä jäsen, etkö päässyt IAB Finlandin TCF-aamuun 9.4.2019? Lataa seminaarin esitykset täältä!

08.12.2022

IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Maarit Ruuth MTV:ltä, Jaakko Haarala DoubleVerifyltä ja Hanna Vierikko Sanomalta. Tässä jaksossa Pasi, Maarit, Hanna ja Jaakko keskustelevat Brand safetysta eli turvallisesta brändiympäristöstä mainonnassa.

lue lisää

07.12.2022

Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää