Icon
Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle IABlogi

Task Force -ryhmät työstävät käytännön oppaita verkkomainonnan alalle

05.11.2013

IAB Finlandin työryhmätoiminnan uudistaminen on paraikaa käynnissä. Uudistamisen tuloksena uusia tehokkaasti kerrallaan yhteen alan haasteeseen tarttuvia Task Force -ryhmiä on jo syntynyt kaksi.

Big Data Task Force aloitti toimintansa 21.10. Mediareaktorin Johanna Lehtosen vetämä 15 hengen ryhmä työstää Big Data -opasta, jossa käsitellään mm. tiedon keräystä, säilömistä, rikastamista, hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. ”Big Data -oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä, tarjota käytännön apua sekä ideoita datan hyödyntämiseen verkkomainonnan näkökulmasta. Big Data -oppaan tueksi ryhmä selvittää tutkimuksella tämänhetkisen tiedon tason Big Datasta Suomessa, miten sitä hyödynnetään tai haluttaisiin hyödyntää yrityksissä sekä millaisia haasteita sen käyttöön koetaan liittyvän", Lehtonen kertoo.

Videomainonnan Task Force tarttui toimeen 14.10. Aller Median Milja Nevalaisen johtamana. Ryhmän tehtävä on tuottaa verkkomainonnan alalla toimiville selkeä opas verkon videomainonnasta. Opas selventää mm. videomainonnan hinnoittelumalleja, mainosformaatteja, kohdennusta, eri päätelaitteille optimointia sekä videomainontaan liittyvää sanastoa.

Task Force -ryhmät työskentelevät yhden tehtävän parissa kunnes valmis tuotos on julkaisukunnossa. Uusia Task Force -ryhmiä perustetaan aina tarvittaessa, ratkomaan verkkomainonnan alan haasteita.

12.03.2025

Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa

Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.

lue lisää

11.03.2025

KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!

Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?

lue lisää

04.03.2025

Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

lue lisää

04.03.2025

IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.

lue lisää