
Nosta asiantuntija-arvoasi
Suorita IAB:n sertifikaatti tai IDM-tutkinto!
Vuoden startatessa on hyvä hetki tehdä ammatillisista haaveista konkreettisia tavoitteita. IAB Finlandin Suomessa suoritettavat digitaalisen myynnin ja markkinoinnin sertifikaatit sekä IDM-tutkinnot tekevät sinusta entistä asiantuntevamman ammattilaisen!
Digimediamyyjän sertifikaatti
IAB Finlandin Digimediamyyjän sertifikaatti on luotu erityisesti digitaalista mediamyyntiä ajatellen. Sertifikaatti on tae siitä, että myyjällä on tarvittavat taidot tehokkaiden online-mainoskampanjoiden myymiseen. Suomenkielinen opiskelu kestää noin kuusi viikkoa ja sisältö on räätälöity nimenomaan Suomen markkinaan. Seuraava koulutus alkaa introtilaisuudella 12.2.2019. Lue lisää!
Kaikki koulutukset IAB Finlandin jäsenille etuhintaan!
Digimarkkinoijan sertifikaatti
Suomen markkinaan suunnitellun Digimarkkinoijan sertifikaatti -ohjelman avulla varmistat, että oma ja työyhteisösi digimarkkinoinnin osaaminen pysyy tämän päivän kilpailussa mukana. Sertifikaatin suorittaneilla on paremmat valmiudet pysyä mukana nopeassa digikehityksessä ja hyödyntää laajemmin sen mahdollisuuksia omassa työssään. Seuraava suomenkielinen koulutus alkaa introtilaisuudella 13.2.2019. Lue lisää!
Kansainväliset IDM-tutkinnot
Voit opiskella työn ohessa myös kansainvälisen ja korkeatasoisen The Professional Diploma in Digital Marketing -tutkinnon. Dip DigM -tutkintonimike kertoo, että olet digitaalisen markkinoinnin laaja-alaisempi asiantuntija. Tämän jälkeen voit suorittaa myös The Post Graduate Diploma in Digital Marketing -jatkotukinnon (PG Dig DipM). Koulutuksista vastaa yksi Ison-Britannian johtavista markkinointi-instituuteista, Institute of Digital and Direct Marketing eli IDM. Seuraava koulutus alkaa 28.1.2019. Lue lisää!
22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää13.09.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat
Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.
lue lisää30.08.2023
IAB Finlandin datatyöryhmä kysyi alkuvuodesta markkinasta vuoden 2023 panostuskohteita
Kyselyllä halusimme selvittää, markkinointianalytiikan kontekstissa, mihin organisaatiot tulevat panostamaan vuonna 2023. Vastauksia tähän lyhyeen kyselyyn saatiin yhteensä 90 kappaletta, mainostajien edustaessa suurinta ryhmää (noin 41 %). Selvästi tärkeimmäksi panostuskohteeksi nousi vastauksissa ensimmäisen osapuolen data eli 1st party data.
lue lisää30.06.2023
Kun kaupan media kohtasi markkinan
Kaupan media on tullut Suomeen lumipalloefektin lailla maailmalla alkaneen trendin voimasta. Yhtäkkiä suomalaisten markkinointipäälliköiden sekä mediasuunnittelijoiden työpöydällä on tämä uusi, myös retail mediaksi kutsuttu kokonaisuus, joka monelle herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
lue lisää