Nosta asiantuntija-arvoasi
Suorita IAB:n sertifikaatti tai IDM-tutkinto!
Vuoden startatessa on hyvä hetki tehdä ammatillisista haaveista konkreettisia tavoitteita. IAB Finlandin Suomessa suoritettavat digitaalisen myynnin ja markkinoinnin sertifikaatit sekä IDM-tutkinnot tekevät sinusta entistä asiantuntevamman ammattilaisen!
Digimediamyyjän sertifikaatti
IAB Finlandin Digimediamyyjän sertifikaatti on luotu erityisesti digitaalista mediamyyntiä ajatellen. Sertifikaatti on tae siitä, että myyjällä on tarvittavat taidot tehokkaiden online-mainoskampanjoiden myymiseen. Suomenkielinen opiskelu kestää noin kuusi viikkoa ja sisältö on räätälöity nimenomaan Suomen markkinaan. Seuraava koulutus alkaa introtilaisuudella 12.2.2019. Lue lisää!
Kaikki koulutukset IAB Finlandin jäsenille etuhintaan!
Digimarkkinoijan sertifikaatti
Suomen markkinaan suunnitellun Digimarkkinoijan sertifikaatti -ohjelman avulla varmistat, että oma ja työyhteisösi digimarkkinoinnin osaaminen pysyy tämän päivän kilpailussa mukana. Sertifikaatin suorittaneilla on paremmat valmiudet pysyä mukana nopeassa digikehityksessä ja hyödyntää laajemmin sen mahdollisuuksia omassa työssään. Seuraava suomenkielinen koulutus alkaa introtilaisuudella 13.2.2019. Lue lisää!
Kansainväliset IDM-tutkinnot
Voit opiskella työn ohessa myös kansainvälisen ja korkeatasoisen The Professional Diploma in Digital Marketing -tutkinnon. Dip DigM -tutkintonimike kertoo, että olet digitaalisen markkinoinnin laaja-alaisempi asiantuntija. Tämän jälkeen voit suorittaa myös The Post Graduate Diploma in Digital Marketing -jatkotukinnon (PG Dig DipM). Koulutuksista vastaa yksi Ison-Britannian johtavista markkinointi-instituuteista, Institute of Digital and Direct Marketing eli IDM. Seuraava koulutus alkaa 28.1.2019. Lue lisää!
04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää
