Icon
Etusivu
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2025

IAB Finland tutkii ohjelmallisen ostamisen nykytilaa ja trendejä Suomessa. Kyselyssä keskitymme disp...

Highlight image
IAB Finland on uniikki yhteistyökumppani

Tuomme ihmiset ja yritykset yhteen edistämään digimarkkinan hyvinvointia.

Tilaa uutiskirje
IAB Jäsentutkimus 2025
IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape

Keskiviikkona 15.10. klo 9

Ilmoittaudu mukaan

Artikkeli Webinaaritallenteet | 02.10.2025

Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.

lue lisää

Artikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset | 23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

Artikkeli IABlogi Uutiset | 23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Mainonnassa ei riitä, että mainos vain näkyy – tärkeämpää on, saako se attentionin, eli katseen ja h...

Highlight icon
Tutustu IAB:n työryhmiin

Ole muutoksen tekijä

Tutustu
Retail media 2025 - Nykytila ja trendit

Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...