Icon
Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen? IABlogi

Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen?

10.02.2022 | IABvieras

Tammikuussa IAB Finlandin hallitukselle valittiin puheenjohtajaksi Eliisa Puikkonen, Elisalta. Halusimme tutustua Eliisaan enemmän ja tietää kuinka hän on päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi ja miksi hän kokee yhteistyön IAB:n kanssa tärkeänä. Saamme tietää myös mistä hänen uransa mainonnan ja markkinoinnin parissa on alkanut ja minkälainen suhde nuorella Eliisalla oli viherhommiin.

Kuka on Eliisa Puikkonen ja kuinka olet päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi?

Olen Eliisa Elisalta, sipoolainen ja kahden kovaa vauhtia aikuistuvan nuoren äiti. Elisalla työskentelen B2B online palveluiden parissa. Työurani olen tehnyt niin teknologian kuin digitaalisen markkinoinnin parissa. Koen, että molemmilla aloilla on jatkuvasti paljon opittavaa eikä kaiken tiedon omaksuminen ole helppoa yksin. Rinnalleen tarvitsee osaavia alan ihmisiä ja tämän IAB on voinut tarjota matkan varrella. Tästä syystä lähdin vuosi sitten ilolla mukaan IAB hallitukseen ja nyt sain kunnian aloittaa myös puheenjohtajana.

Miksi IAB on sinulle tärkeä, miksi haluat olla mukana IAB:n toiminnassa?

Digimarkkina on jatkuvan muutoksen keskellä ja vauhti on kova. Teknologioita, uusia näkökulmia, sääntöjä ja asetuksia tulee ja menee. Jatkuvasti on tunne, että ei meinaa pysyä vauhdissa mukana. IAB mahdollistaa sen, että tätä tunnetta voi hallita. Seuraamalla IAB:n eri kanavissa sisältöjä, osallistumalla seminaareihin, koulutuksiin tai työryhmiin saan kattavan kuvakulman siitä, mikä puhuttelee markkinaa juuri nyt. Se myös inspiroi ja opettaa. Tämän lisäksi yksi iso anti on muut ihmiset. Verkostoitumalla alan konkareiden kanssa kuulen myös käytäväkeskusteluita, voin sparrailla ja pääsen syventämään omaa osaamistani entisestään.

Mitä haluaisit nähdä tapahtuvan digimarkkinassa tulevina vuosina?

Haluan nähdä, että suomalaiset yritykset pystyvät tarjoamaan kansainvälisille kilpailijoilleen erinomaista vastusta, kun kilpaillaan asiakkaan ajasta ja rahoista. Tämä korostuu erityisesti digitaalisessa ympäristössä. Hyvän asiakaskokemuksen tulee olla kehittämisen keskiössä läpi ostopolun ja yrityksen osaamisen kasvattaminen tästä näkökulmasta on tärkeää.

Kerro lopuksi itsestäsi jokin nippelitieto mitä kukaan muu alan kollega ei sinusta tiedä vielä?

Olen aloittanut työurani mainostoimistosta. Kun kaverit menivät kesätöihin mm. hautausmaalle niin pääsin 14-vuotiaasta lähtien useampana kesänä tutustumaan mainostoimistoalaan, kiitos äitini. Tulihan ne viherhommatkin jossain kohtaa tutuksi, mutta vasta sen jälkeen, kun olin kastellut mainostoimiston tekokukkia niin innokkaasti, että tuli pieni vesivahinko.

25.05.2023

Vastuullisen digimainonnan määrittely

Vastuullisuus on iso trendi maailmalla ja teot sen ympärillä ovat ottaneet suuria harppauksia eteenpäin viime vuosina. Jotta voimme Suomen markkinassa hyödyntää tätä kehitystä parhaalla mahdollisella tavalla, vaatii se terminologian selkeyttämistä ja lokalisointia. Luomalla yhteisen määritelmän vastuulliselle digimainonnalle haluamme avata reitin vastuullisen digimainonnan kehittymiselle Suomessa.

lue lisää

11.05.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.

lue lisää

25.04.2023

IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1)

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.

lue lisää

17.04.2023

audienceXpress:in CTV Uncovered -kuluttajatutkimus julkaistiin kolmannen kerran

audienceXpress teki yhteistyötä verkkokuluttajatutkimuksiin erikoistuneen Happydemicsin kanssa ja julkaisi vuosittaisen CTV Uncovered-kuluttajatutkimuksen kolmannen kerran. Tutkimuksessa tutkitaan miten kuluttajien kulutustottumukset monipuolistuvat, selvitetään mieltymyksiä kanavista ja alustoista sekä kerätään mielipiteitä televisiomainonnasta.

lue lisää