Icon
Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen? IABlogi

Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen?

10.02.2022 | IABvieras

Tammikuussa IAB Finlandin hallitukselle valittiin puheenjohtajaksi Eliisa Puikkonen, Elisalta. Halusimme tutustua Eliisaan enemmän ja tietää kuinka hän on päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi ja miksi hän kokee yhteistyön IAB:n kanssa tärkeänä. Saamme tietää myös mistä hänen uransa mainonnan ja markkinoinnin parissa on alkanut ja minkälainen suhde nuorella Eliisalla oli viherhommiin.

Kuka on Eliisa Puikkonen ja kuinka olet päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi?

Olen Eliisa Elisalta, sipoolainen ja kahden kovaa vauhtia aikuistuvan nuoren äiti. Elisalla työskentelen B2B online palveluiden parissa. Työurani olen tehnyt niin teknologian kuin digitaalisen markkinoinnin parissa. Koen, että molemmilla aloilla on jatkuvasti paljon opittavaa eikä kaiken tiedon omaksuminen ole helppoa yksin. Rinnalleen tarvitsee osaavia alan ihmisiä ja tämän IAB on voinut tarjota matkan varrella. Tästä syystä lähdin vuosi sitten ilolla mukaan IAB hallitukseen ja nyt sain kunnian aloittaa myös puheenjohtajana.

Miksi IAB on sinulle tärkeä, miksi haluat olla mukana IAB:n toiminnassa?

Digimarkkina on jatkuvan muutoksen keskellä ja vauhti on kova. Teknologioita, uusia näkökulmia, sääntöjä ja asetuksia tulee ja menee. Jatkuvasti on tunne, että ei meinaa pysyä vauhdissa mukana. IAB mahdollistaa sen, että tätä tunnetta voi hallita. Seuraamalla IAB:n eri kanavissa sisältöjä, osallistumalla seminaareihin, koulutuksiin tai työryhmiin saan kattavan kuvakulman siitä, mikä puhuttelee markkinaa juuri nyt. Se myös inspiroi ja opettaa. Tämän lisäksi yksi iso anti on muut ihmiset. Verkostoitumalla alan konkareiden kanssa kuulen myös käytäväkeskusteluita, voin sparrailla ja pääsen syventämään omaa osaamistani entisestään.

Mitä haluaisit nähdä tapahtuvan digimarkkinassa tulevina vuosina?

Haluan nähdä, että suomalaiset yritykset pystyvät tarjoamaan kansainvälisille kilpailijoilleen erinomaista vastusta, kun kilpaillaan asiakkaan ajasta ja rahoista. Tämä korostuu erityisesti digitaalisessa ympäristössä. Hyvän asiakaskokemuksen tulee olla kehittämisen keskiössä läpi ostopolun ja yrityksen osaamisen kasvattaminen tästä näkökulmasta on tärkeää.

Kerro lopuksi itsestäsi jokin nippelitieto mitä kukaan muu alan kollega ei sinusta tiedä vielä?

Olen aloittanut työurani mainostoimistosta. Kun kaverit menivät kesätöihin mm. hautausmaalle niin pääsin 14-vuotiaasta lähtien useampana kesänä tutustumaan mainostoimistoalaan, kiitos äitini. Tulihan ne viherhommatkin jossain kohtaa tutuksi, mutta vasta sen jälkeen, kun olin kastellut mainostoimiston tekokukkia niin innokkaasti, että tuli pieni vesivahinko.

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää