Icon
KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit! IABlogi

KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit!

27.03.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: S360

Tervetuloa KonversiO-Optimistit podcastiin. Tässä jaksossa sukelletaan syvälle hakusanamainonnan murrokseen, jonka taustalla on Googlen massiiviset muutokset ja osittain myös kiristyvä kilpailu muiden alustojen kanssa. Studiossa IAB:n Pasin kanssa keskustelevat S360:n Tommi Karvinen ja Iiro Turkki , jotka avaavat pelin sääntöjä uudella tasolla.

  • Miksi sinisten linkkien aika on ohi?
  • Miten Shopping, Free Listings ja AI Overview muovaavat hakutuloksia?
  • Miksi Google tekee nämä muutokset – käyttäjän vai kassavirran vuoksi?
  • Onko tulevaisuuden SEM enää edes ihmisen työtä?

Jos olet mainostaja, markkinoija tai muuten kiinnostunut siitä, mihin suuntaan 250 miljoonan euron hakumainonnan markkina Suomessa kehittyy, tämä jakso on pakko kuunnella.

 

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

12.12.2025

IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

12.12.2025

IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?

Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.

lue lisää

11.12.2025

Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää

10.12.2025

Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää