KonversiO-Optimistit: Ääni kohtaa ostajan – Retail median uusi ulottuvuus
Kaupallinen yhteistyö: Bauer Media
Retail median murros on täällä. Tässä jaksossa sukelletaan audion ja kaupan median risteyskohtaan, jossa mainonta ei enää vain näy, vaan se kuuluu juuri oikealla hetkellä, juuri oikeassa paikassa.
Studiossa äänessä ovat Bauer Median Outi Hilakari ja Joel Reikko, jotka vievät meidät retail-audion ytimeen: miten rakennetaan Euroopan ensimmäinen retail-audiomainosverkosto, ja miksi se on relevanttia kaikille, jotka haluavat vaikuttaa ostopäätöksiin juuri siellä missä ne tapahtuvat – myymälässä, kassalinjan läheisyydessä, tai vaikkapa autotarvikeliikkeen käytävällä.
Podcastin hostina toimii IAB Finlandin Pasi Raassina, joka johdattelee keskustelun asiantuntevasti mutta innostavasti läpi ilmiön, jota ei enää voi sivuuttaa. Mikä on audion rooli kaupan mediassa? Miten äänimaisemasta tulee uusi mainospinta? Ja onko tämä oikeasti uutta, vai jotain mitä emme aiemmin osanneet nähdä tai kuulla?
Laita kuulokkeet korville ja hyppää mukaan keskusteluun, joka ei ainoastaan herätä ajatuksia vaan myös konkreettisesti uusia mahdollisuuksia.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää