![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
IAB:n verkkosivusto uudistui
IAB Finland julkaisi maanantaina 29.4. uuden verkkosivuston. Sivustouudistuksen tavoitteena on palvella entistä paremmin IAB-yhteisöä mm. helpottamalla tärkeän tiedon löytymistä sivustolta, vähentämällä sähköpostiliikennettä sekä tarjoamalla näkyvyyttä jäsenyrityksille.
IAB:n jäsenten aktiivisen mobiilikäytön ansioista uusi sivusto toteutettiin responsiivisena. Verkkosivuston teknisestä toteutuksesta ja julkaisujärjestelmästä vastaa IAB:n jäsenyritys Koodiviidakko sekä käyttöliittymästä ja graafisesta ilmeestä suunnittelija Noora Iso-Kuusela.
IAB-jäsenet luomassa relevanttia sisältöä ja päivittämässä sivustoa
Verkkomainonta onmarkkinoinnin dynaamisin muoto. Alan huima kasvu ja kehitys edellyttävät jatkuvaa tiedon päivittämistä ja uuden sisällön luomista myös IAB:n verkkosivuilla. Sivustolla oleva ”Verkkomainonnan ABC” on tiukka tietopaketti, joka tarjoaa kaiken hyödyllisen ja tarpeellisen digitaalisen mainonnan alalta. IAB:n jäsenyritysten panos tämän tietopaketin jatkuvassa päivittämisessä on sivuston ajankohtaisuuden kannalta erittäin tärkeää. Asiantuntemustasi sivuston päivittämisessä tarvitaan - ilmoittauduthan toimistolle, jos haluat olla mukana kehittämässä sivustoa.
IAB-yhteisö palvelee aktiivisia jäseniä
Sähköpostiliikenteen vähentämiseksi IAB-toimiston ja jäsenkunnan välillä työryhmien kokousilmoittautumiset sekä työryhmien pöytäkirjojen ja muiden materiaalien jakaminen tapahtuu jatkossa verkkosivuston ”IAB-yhteisössä”. IAB-yhteisöön kirjaudutaan yrityskohtaisilla tunnuksilla, jotka ovat yhteisesti yrityksen koko henkilöstön käytössä. Jäsentunnukset lähetetään loppuviikon aikana sähköpostilla yritysten IAB-yhteyshenkilöille, joita pyydetään jakamaan ne organisaatioissa eteenpäin IAB-aktiiveille.
Jäsenyrityksille lisänäkyvyyttä
Jäsenyritysten logot on nostettu uuden sivuston etusivun karuselliin pyörimään. Myös entistä paremmin toteutettu jäsenhakemisto auttaa IAB-yhteisöä verkostoitumisessa ja digiekosysteemin tuntemisessa. Jäsenhakemiston tietojen päivittäminen on jokaisen jäsenyrityksen omalla vastuulla. Jäsenyrityksille on tarjolla myös ”Kuukauden IAB-yritys” -lisänäkyvyyspaketti. Muutokset jäsenhakemiston tietoihin sekä kyselyt lisänäkyvyydestä pyydetään lähettämään toimistolle.
Muistilista uuden IAB-sivuston käyttäjälle:
- Ilmoittaudu mukaan Verkkomainonnan ABC:n päivittämiseen
- Selvitä yrityksesi IAB-yhteyshenkilöltä sivuston tunnukset, joilla pääset:
- ilmoittautumaan työryhmien kokouksiin
- lataamaan kokousmateriaaleja
- Tarkasta yrityksesi tiedot jäsenhakemistossa ja ilmoita mahdolliset muutokset IAB-toimistolle
02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää24.06.2024
IAB Studio: Luvanvarainen data liiketoiminnassa
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Janninan kanssa ovat Niklas Tverin Elisalta ja Petteri Kalaoja Dagmarilta puhumassa luvanvaraisesta datasta.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää