
IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnissa – Brand Safety ja Brand Suitability
Pasilla on tänään IAB Studiossa vieraina Johanna Vartiainen Almalta ja Johannes Hocksell Sanomalta puhumassa mainonnan vastuullisuudesta ja selvitetään mitä Brand Safety ja Brand Suitability oikein tarkoittavatkaan.
Vastuullisuus teemana nousee koko ajan suurempaan suosioon nousten nyt myös yhä enemmän mainonnan ja markkinoinnin maailmaan. Johanna ja Johannes kertovat miten Almalla ja Sanomalla suhtaudutaan mainonnan vastuullisuuteen ja brändin turvallisuuteen mainonnassa. Samalla selvitettiin miten nämä asiat näkyvät konkreettisesti yrityksen toiminnassa ja millaisia työkaluja heillä on käytössä mainonnan rajaamisessa erilaisissa ympäristöissä.
Kuuntele ajankohtainen jakso ja lataa IAB Finlandin mainonnan laatu työryhmän tekemä Brand Safety ja Brand Suitability -opas.
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää