IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto (Business manager of native advertisin) Sanomalta ja Martti Penttilä (Senior Editor & Creative) dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia tulevaisuuden trendejä maailmalla on nähtävissä.
Ria kävi Native Advertising Rewards seminaarissa, joka järjestettiin monen vuoden tauon jälkeen Kööpenhaminassa. Martti oli puolestaan vierailemassa rapakon takana Floridassa, jossa järjestettiin Amerikan mainostajien kattojärjestön sisältömarkkinoinnin konferenssi.
Sisältömarkkinointi ja vastuullisuus
Vastuullisuus ja ympäristövastuu on aihe, joka on noussut tärkeäksi teemaksi monessa kohtaa markkinoinnissa ja mainonnassakin. Vastuullisuus ja purpose edellä toimiminen näkyi seminaareissa monen yrityksen toimintatavoissa ja välillä se ohitti täysin myös yrityksen toimialan. Vastuullisuuteen oli otettu kantaa myös tekemällä yhteistyötä erilaisten vastuullisuusjärjestöjen kanssa. Martin esimerkissä Pepsin alabrändi Gatorade oli tehnyt dokumentin koulun monitaustaisesta jalkapallojoukkueesta. Dokumentin keskiössä siis urheilujuoman lisäksi oli nuorten tuominen yhteen ja tämä liittyi vahvasti tunteisiin ja arvoihin.
Käy kuuntelemassa IAB Studion sisältömarkkinointi ja kuumat trendit jakso ja kuulet loputkin terveiset seminaareista!
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisää26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää





