IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1)
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.
Ohjelmallinen ostaminen lyhyt oppimäärä
Ohjelmallisessa ostamisessa mainosnäytöt tarjotaan myyntijärjestelmien kautta ostettavaksi mm. huutokaupan keinoin. Ohjelmallinen ostaminen soveltuu hyvin taktiseen mainontaan, mutta mahdollistaa myös laajempien brändikampanjoiden toteuttamisen. Yleisimmin ohjelmallista ostamista käytetään display-mainonnassa, jossa mainoksia näytetään verkkosivuilla ja mobiilisovelluksissa. Tämä tarkoittaa sitä, että mainostaja voi ostaa mainostilaa useilta eri verkkosivustoilta yhdestä paikasta ja käyttää tietoa kohdeyleisöstä ja mainosnäyttöjen määrästä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi.
Kuuntele jakso niin saat tietää mikä on osaamisen taso ohjelmallisessa ostamisessa ja miten sitä hyödynnetään Suomi vs. Eurooppa.
Lataa TÄSTÄ myös Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit tutkimus itsellesi
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
27.02.2014
Digipaletti 2014: Sisältömarkkinointi ja ohjelmallinen ostaminen
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.
lue lisää12.06.2014
Videohaastattelu: Ohjelmallisen ostamisen työryhmä
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.
lue lisää10.02.2015
Mysteerin takana
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.
lue lisää28.09.2016
Kohdentamista kannattaa tehdä, mutta se ei saa mennä liiallisuuksiin
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.
lue lisää19.12.2025
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää07.03.2024
Ohjelmallinen Gaming 2024
Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.
lue lisää23.02.2024
IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!
lue lisää





