Icon
IAB Jäsenesittely: Leadfamly ja Max Söderholm IABlogi

IAB Jäsenesittely: Leadfamly ja Max Söderholm

10.03.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Leadfamly ja Max Söderholm

 

Max Söderholm, Country Manager

Kerro Max hieman Leadfamlysta sekä myös itsestäsi?

Ledfamly on markkinoinnin pelillistämiseen keskittynyt yritys, joka tarjoaa SaaS-työkalun pelillistettyjen sisältöjen toteutukseen sekä palvelun, joka mahdollistaa markkinoinnin tehostamisen pelimekaaniikoita hyödyntämällä.

Itseäni kutsun digimarkkinoinnin dinosauruksesi. Aloitin “uusmedia-alalla” viime vuosituhannen puolella ja olen tehnyt digimarkkinointia mediamyynnin, mainostoimiston, mainostajan ja mediatoimiston edustajana. Markkinointiteknologia on siis nyt jo viides näkökulma aiheeseen. Vapaa-ajalla minut löytää patikoimasta ulkoilualueilla ja kansallispuistoissa.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Verkostoituminen muiden alan ammattilaisten kanssa, uuden oppiminen ja kiinnostavat keskustelut ovat varmasti tärkeimpiä motiiveja yhteistyölle.

Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?

Tietoa, kokemusta, osaamista ja parhaita käytänteitä vahvasti kasvussa olevasta markkinoinnin pelillistämisestä. Teemana pelillistäminen on useimmille tuttu, mutta se mitä se tarkoittaa markkinoinnin kontekstissa ja miten sitä voi hyödyntää, on suurimmalle osalle vierasta. Haluamme siis varmistaa, että suomalaiset markkinoijat tunnistavat pelillistämisen mahdollisuudet ja osaavat hyödyntää pelimekaniikoita markkinointinsa tehostamiseen.

Mihin asioihin Leadfamly on keskittymässä vuonna 2022?

Menestyvä asiakas on erityisesti skaalautuvassa SaaS-liiketoiminnassa elinehto. Olemme jatkuvasti kehittäneet toimintamalliamme suuntaan, jossa varmistetaan, että asiakkaamme saavat palveluistamme mahdollisimman paljon arvoa. Vuonna 2022 tämän asian kehitys on erityisen huomiomme kohteena. Lisäksi kasvuyrityksenä uudella alueella jokainen kohtaaminen yksittäisten asiakkaiden kanssa sekä useissa tapahtumissa. joihin osallistumme sisältää aina pelillistämisen tekemistä tutuksi markkinoinnin ammattilaisille.

Loppukevennyksenä: miten rentoudut intensiivisen työviikon jälkeen?

Liike on lääke, joten kun viikot täyttyy palavereista ruudun äärellä, on viikonloppuna luonnossa liikkuminen tehokasta palautumista. Lisäksi tietenkin illanvietot ystäväpiirissä, joss keskustellaan kaikesta muusta paitsi työstä ovat loistavaa vastapainoa myyntityölle :-)

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää