Icon
IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi Jarkko Kyttänen IABlogi

IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi Jarkko Kyttänen

15.03.2012

IAB Finlandille valittiin tänään uusi hallitus ja uutena puheenjohtajana aloitti Sanomien Verkkomediamyynnin johtaja Jarkko Kyttänen. Hallitus on asettanut tavoitteekseen edelleen verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan kasvun edistämisen. IAB:n tehtävä on kommunikoida verkkomarkkinoinnin tehosta ja voimasta sekä tiivistää yhteistyötä rinnakkaisyhdistysten kanssa.

”Verkkomainonta eri muodoissaan kasvaa vahvasti Suomessa myös tulevina vuosina. Verkkomainonta antaa uusia mahdollisuuksia pienillekin yrityksille oman myyntityönsä kehittämiseen. IAB haluaa vahvasti edesauttaa mainostajia verkkomainonnan hyödyntämisessä”, toteaa tuore hallituksen puheenjohtaja Jarkko Kyttänen.

Verkkomainonnan osuus kasvoi vuonna 2011 lähes 16 %:iin. Verkkomainonta edustaa kolmanneksi suurinta mediaryhmää sanomalehtimainonnan (41,6 %) ja tv-mainonnan (20,3 %) rinnalla. Vuoden 2011 yhteenlaskettu panostus verkkomainontaan oli 220,7 miljoonaa euroa, ja kasvua edellisvuoteen oli yhteensä 8,2 %.

IAB Finlandin teettämän asiantuntijakyselyn mukaan verkkomainonnan ennustetaan kasvavan keskimäärin 15 % vuoden 2012 alkupuoliskolla. Kasvun kohteita ovat arvioiden mukaan display- ja hakumainonta.

IAB Finlandin tärkeimpiä painopistealueita vuonna 2012 ovat verkkomainonnan kehittäminen vahvistamalla internetin ja interaktiivisen viestinnän roolia yhteisten standardien ja alalla tapahtuvan koulutuksen avulla. Lisäksi IAB tulee olemaan vahvasti mukana kehittämässä alan itsesääntelyä mm. implementoimalla kohdistetun verkkomainonnan uuden käytännesäännön (Online Behavioral Advertising - OBA Framework) Suomeen.

IAB Finland ry:n hallitus kaudelle 2012 on seuraava:

Jarkko Kyttänen, Sanoma, puheenjohtaja
Henrik Laine, MTV, varapuheenjohtaja
Markus Hakala, Activeark
Hanna Länsivuori, Aller / Suomi24
Asmo Halinen, Alma Media
Janne Pullinen, Fonecta
Juha Halmesvaara, Mediatoimisto Voitto
Jani Savolainen, Microsoft
Jukka Pulkkinen, Otavamedia
Maria-Theresia Westerback, SOK
Ari Kärpänen, Talentum
Ville Wikström, TNS Gallup

Lisätietoja:

Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Jarkko Kyttänen hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 040 703 5190, etunimi.sukunimi(at)sanoma.fi

06.02.2025

Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025?

Muistaako kukaan viime vuodelle ennustettuja mediatrendejä ja "ennusteita"? Todennäköisesti suurin osa osaisi sanoa AI:n, mutta mitä muuta? Kuinka monelle trendille tai ennusteelle annetaan aito mahdollisuus toteutua yhden vuoden aikana - nopeasti ohi menevässä vuodessa.

lue lisää

06.02.2025

Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2

Pelimainonnan ympärillä pyörii edelleen sitkeitä myyttejä, jotka eivät vastaa tämän päivän digitaalisen pelaamisen todellisuutta. Vaikka gaming-mainonta on jo vakiinnuttanut paikkansa tehokkaana markkinointikanavana, monet brändit saattavat yhä aliarvioida sen monipuolisuuden ja kohderyhmien laajuuden. Pelaaminen ei ole enää vain nuorten harrastus, eikä pelimainonta rajoitu vain tiettyihin genreihin tai alustoihin. Tässä artikkelissa jatkamme yleisten harhaluulojen purkamista ja tuomme esiin pelimainonnan kehittyviä mahdollisuuksia, jotka tarjoavat brändeille entistä tehokkaampia tapoja tavoittaa ja sitouttaa yleisöjä.

lue lisää

23.01.2025

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa

Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.

lue lisää

20.01.2025

IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?

Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.

lue lisää