Icon
IAB Finlandin Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa syksyllä IABlogi

IAB Finlandin Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa syksyllä

28.06.2018

IAB:lta on toivottu mainostajille suunnattua digimarkkinoinnin sertifiointiohjelmaa, ja nyt voimme kertoa, että sellainen on tulossa! Ruotsin markkinalle tehty aineisto lokalisoidaan Suomeen ja se käsittää seuraavat osa-alueet: markkinointimallit ja kohderyhmien määrittely, digitaaliset kanavat ja digimarkkina, digitaalinen mediamarkkina ja digiekosysteemi, tilaajan / ostajan rooli digiekosysteemissa. Näiden lisäksi mukana on asiaa muun muassa Suomen markkinasta, markkinointilainsäädännöstä ja GDPR:stä.

IAB:n mainostajan digisertiohjelma toteutetaan syksystä 2018 alkaen yhdessä Saranen Consultingin kanssa. Sertifikaatin suorittaakseen ei tarvitse osallistua lähiopetukseen ja aloitusintronkin voi hoitaa webinaarin välityksellä. Intron jälkeen osallistujille jaetaan sähköpostitse joka viikko uudet harjoitustehtävät. Opiskeluun käytettävä aika vaihtelee oman lähtötason ja mielenkiinnon mukaan. Kuuden viikon itseopiskelun jälkeen sähköinen monivalintatentti suoritetaan Saranen Consultingin tiloissa Espoossa.

Koulutuksesta on tulossa lisätietoa IAB:n sivulle.

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää