Icon
Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi IABlogi

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

26.01.2024 | IABvieras

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

“Elämme taas suurta muutoksen aikaa, missä mm. tekoäly, vastuullisuus ja muuttuva lainsäädäntö muokkaavat isosti toimialaamme. IAB:lla on arvokas rooli digimarkkinan vaikuttajana, jotta markkina kasvaa myös tulevina vuosina tasaisesti sekä rikkaasti. Puheenjohtajaroolin otan innolla vastaan, sillä IAB on ollut viime vuosien ajan hienossa kasvussa oikeastaan kaikilla mittareilla tarkasteltuna”, kommentoi Antti Kallio uutta rooliaan.

IAB Finlandin tammikuun hallituksen kokouksessa käytiin puheenjohtajavaalien lisäksi läpi myös vuoden 2024 toimintasuunnitelma sekä painopisteet. Yleisen epävarmuuden lisäksi digimarkkinan suurimmat muutosvoimat vuonna 2024 koostuvat IAB:n mielestä kolmannen osapuolen evästeiden poistumisesta, lainsäädännön tarkentumisesta, tekoälystä sekä asiakaspolkujen muuttumisesta. Muutosvoimiin tuomme selkeyttä jäsenten toiveita kuunnelle seuraavin painopistein:

  1. Digimainonnan vastuullisuus
  2. Data ja kohdentaminen
  3. Tuloksellisuus ja mittaaminen.


“IAB ottaa vuoden 2024 vastaan positiivisin tunnelmin. Uskomme parempaan huomiseen ja siihen, että digimarkkina kasvaa tänä vuonna vuotta 2023 nopeammin. IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ennustaa Euroopan 2024 digimarkkinan kasvavan peräti lähes kahdensan prosentin vuosivauhdilla. Lisäksi kasvava IAB Finlandin jäsenmäärä, aktiivinen työryhmätoiminta sekä ennätyksellisen kokoonpano IAB:n Industry- ja Premium -kumppaneita luo vuoden alkuun paljon positiivisuutta”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan IAB:sta ja vuoden 2024 suunnitelmista enemmän, ole yhteydessä Toiminnanjohtaja Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.

IAB Finlandin työryhmät 2024

  • Tietosuoja
  • Martech
  • Vastuullinen digimainonta
  • Ohjelmallinen ostaminen
  • Sisältömarkkinointi
  • Videomainonta
  • Digitaalinen audio
  • Digitaalinen ulkomainonta
  • Sosiaalisen median markkinointi
  • Data
  • Retail media
  • Gaming

IAB Finland ry:n hallitus 2024

  • Adform Software Finland, Jenni Korhonen
  • Alma Media, Johanna Vartiainen
  • Clear Channel Suomi, Lassi Tolonen
  • Dagmar, Antti Kallio
  • Elisa, Eliisa Puikkonen
  • Kesko, Janne Lehtinen
  • Kinesso/Matterkind, Christopher Fernandez
  • Neste, Antti Ellonen
  • RTL, Aki Ronkainen
  • Sanoma, Jaakko Kuivalainen
  • SOK Smart Marketing, Jukka Veteläinen
  • Veikkaus, Niclas Kourula

Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Antti Kallio
Chief Business Officer / IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja
Dagmar
040 529 8069 /antti.kallio@dagmar.fi


IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 30 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

28.05.2024

Osa 2: Muotoile ja testaa läpinäkyvästi

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

28.05.2024

Osa 1: Luvanvaraisen datan keskiössä asiakas

Digiloikka muuttui ajankohtaiseksi monille organisaatioille viimeistään koronavuonna 2020. Poikkeusvuosien aikana piti keksiä nopeasti, miten omaa liiketoimintaa sopeutetaan ja toteutetaan fyysisten kohtaamisten estyessä. Asiakkaat siirtyivät digitaalisiin kanaviin kulutusvalintojen muuttuessa merkittävästi. Monessa organisaatiossa paljastui puutteita oman datan keräämisessä, käsittelyssä, ja hyödyntämisessä liiketoimintaan.

lue lisää

23.05.2024

IAB Jäsenesittely: Teads ja Niklas Kevin

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Teads ja Niklas Kevin

lue lisää

22.05.2024

Alma Media tarjoaa ohjelmallisen mainonnan tilannekatsauksen: Näin Suomi bidaa vuonna 2024

Alman vuoden 2024 alussa toteutettu Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus on jälleen saanut paljon huomiota valottaessaan ohjelmallisen mainonnan tilan Suomen markkinoilla. Kyselyyn vastasi yli sata ohjelmallista mainontaa ammattimaisesti toteuttavaa henkilöä, kattavasti niin mediatoimistoista kuin mainostajan trading deskeissä.

lue lisää